HP Headquarter » Forum

Forum

FAQ - Register - Login

Vergeten Liefde


Post new topic Reply to topic  [ 8 posts ] 
Author Message
 Post subject: Vergeten Liefde
PostPosted: 28 Aug 06 18:21 
Offline
2e jaars leerling
User avatar
 WWW  Profile

Joined: 28 Aug 06 17:58
Posts: 28
Location: Zwollywood
Hoofdstuk 1: Het dagboek
Ze keek me in de ogen en ik was verkocht. Toch zal ik haar nooit krijgen, want ze heeft meer interesse in James. Soms benijd ik hem, maar weet dat het geen nut heeft. Eens zal er een tijd komen dat ik mijn eigen vriendin krijg, ook al ben ik dan een weerwolf.

Remus legde zijn veer op het bureau en klapte zijn dagboek dicht. Het was kerstvakantie en hij zat in de leerlingenkamer van Griffoendor. Net toen hij zijn spullen wilde opruimen, kwamen de altijd vrolijke James en Sirius binnen. In de deurpost bleef Peter staan in afwachting van wat zijn vrienden gingen doen.
Sirius zag hoe Remus een boek geheimzinnig in zijn mantel verborg en kon het nog net op tijd weg grissen. Snel bladerde hij naar de laatste pagina, waar de inkt inmiddels blauw opgedroogd was, en begon te lezen.
'Remus, ouwe makker, laat James het maar niet horen,' zei hij, terwijl hij achterom keek naar de plaats waar James had gestaan. Deze was echter vertrokken naar een paar stoelen waar meiden zaten te giechelen. Eén van hen was Lily, het mooiste meisje van jaar vier van Griffoendor. Misschien wel van de hele school.
'Spijtig, maar je moet toegeven dat het een leuk stel is.'
Sirius keek naar het teleurgestelde gezicht van Remus en sloeg hem even op de schouder. Deze had inmiddels zijn dagboek teruggekregen en veilig opgeborgen in zijn mantel.
'Zeg niets tegen Lily en James, wil je? Ik wil niet dat hun geluk verbroken wordt door een weerwolf als ik.'
Het gezicht van Remus was bleek, werd bleker en uiteindelijk verontschuldigde hij zich. Peter keek verbaasd achterom toen hij Remus naar de slaapkamers zag verdwijnen. De deur werd met een klap dicht gegooid waardoor hij moest wijken van zijn plaats. Liever deed hij dit niet, want voor hem was het fijn om vrienden te hebben, maar niet om te kijk te staan in een drukke leerlingenkamer. Toch zette hij voorzichtig een paar passen in de richting van Sirius en vroeg hem wat er met Remus was gebeurd. Deze reageerde ietwat chagrijnig, waardoor Peter verschrikt terug deinsde.
'Het is raadzaam dat je je even niet met hem bemoeit. Onze Maanling heeft wat puberteitsproblemen. Zal wel weer overgaan.'
Hij liet Peter achter en liep James en de meiden om zich met het gesprek te bemoeien, terwijl hij zich afvroeg waarom Peter altijd achter hem aan liep. Hij was dan ook blij toen deze eindelijk had besloten om met zijn huiswerk voor Toverdranken aan de slag te gaan in plaats van een verhitte discussie tussen James, Sirius, Lily en haar vriendinnen te verstoren.

Ondertussen zat Remus op zijn hemelbed en haalde zijn dagboek weer tevoorschijn. Eindelijk rust. Hij verwachtte dat er niet zo snel iemand zou verschijnen om hem te zoeken. Hij graaide naar zijn veer, terwijl hij door het dichtstbijzijnde raam naar buiten keek. Het sneeuwde en de meeste leerlingen die niet in school waren of terug naar huis waren gegaan, speelden nu massaal in de witte, koude massa. De ene na de andere sneeuwbal vloog voorbij en Remus vroeg zich af wat James en Sirius er mee zouden doen wanneer zij buiten waren. Beheksen? Vast en zeker, die twee konden het niet laten om overal weer chaos te creëren.
Remus lachte in zichzelf en schudde zijn hoofd. En nu hadden ze ook nog het idee om illegaal faunaat te worden, zodat ze bij hem konden zijn wanneer het volle maan was. Onverbeterlijk, maar wel de allerbeste vrienden.
Hij haalde een inktpotje uit zijn nachtkastje en zette het naast zich in de vensterbank. De vensterbank! Als hij daar eens ging zitten, dan kon hij een oogje in het zeil houden. Hij verwachtte dat het niet lang meer zou duren voor James en Sirius naar buiten zouden gaan op de voet gevolgd door Peter.
Remus hees zich in de vensterbank, nam zijn veer en dagboek en las de laatste regels nog even terug.
ook al ben ik dan een weerwolf
Weerwolf, het had hem moeite gekost om normaal naar Zweinstein te mogen, maar gelukkig was daar professor Perkamentus die het verhaal van Vaalhaar kende. Vaalhaar, de weerwolf die er voor gezorgd had dat hij weerwolf werd. Vaalhaar, op wie hij zich eens zou wreken.

Sirius heeft gezien dat Lily lief heb, hoewel hij altijd het meest bevriend was met James, vertrouw ik er op dat hij het niet zal vertellen. Iets in zijn blik vertelde mij dat hij er ook zo over dacht. Het zou me zelfs niets verwonderen wanneer ook hij verliefd op haar is.

Zo schreef Remus verder, totdat hij schrok van een sneeuwbal die tegen zijn raam kapot sloeg en een gekleurde wolk achterliet. De tijd van de rust is voorbij, dacht hij, terwijl hij beneden zich door de rook de vage schimmen van zijn vrienden kon onderscheiden.
Weer sloeg een sneeuwbal kapot en Remus begreep dat hij nu niet langer binnen kon blijven. Zorgvuldig draaide hij de dop op de inktpot en borg deze samen met het dagboek en de veer op in zijn nachtkastje.


Top
 

 Post subject:
PostPosted: 28 Aug 06 19:34 
Offline
Minister van Toverkunst
User avatar
 Profile

Joined: 23 May 06 17:52
Posts: 330
Location: Delft
Leuk verhaal :D
Er zit inderdaad wel iets in dat Remus verliefd zou zijn op Lily, zo was er die scène op de brug in PoA (film) en meer argumenten weet ik even niet...

Misschien kan je dit ook posten op onze fanfic site, ik ben in ieder geval benieuwd naar wat nog komt (het is tog geen one-shot hè? :( )


Top
 

 Post subject:
PostPosted: 28 Aug 06 19:42 
Offline
2e jaars leerling
User avatar
 WWW  Profile

Joined: 28 Aug 06 17:58
Posts: 28
Location: Zwollywood
Wat bedoel je precies met een one shot?
Iig zullen er nog wel wat hoofdstukjes komen. De eerste drie zijn nu af, ik zal gauw beginnen met hoofdstuk 4.


Top
 

 Post subject:
PostPosted: 28 Aug 06 19:49 
Offline
Minister van Toverkunst
User avatar
 Profile

Joined: 23 May 06 17:52
Posts: 330
Location: Delft
Een one-shot is een verhaal met maar één hoofdstuk, term wordt meestal gebruikt op Engelse fanfic sites. Maar dat is hier dus duidelijk niet het geval :P


Top
 

 Post subject:
PostPosted: 28 Aug 06 19:55 
Offline
2e jaars leerling
User avatar
 WWW  Profile

Joined: 28 Aug 06 17:58
Posts: 28
Location: Zwollywood
Speciaal voor de liefhebbers vanavond dan maar hoofdstuk twee. Hoofdstuk drie komt pas wanneer ik vier lang en breed af heb. :P

Hoofdstuk 2: Strenge winterdag voor Severus
Remus liep in zijn wintermantel en een sjaal stevig om zijn nek gebonden naar buiten. Hij zag hoe James en Sirius meerdere sneeuwballen op allerlei manieren hadden behekst. Peter stond echter even verderop te kijken. Of hij er geen zin in had, of dat het hem te koud was, werd Remus niet duidelijk, maar hij had er ook de zin niet voor om het aan Peter te vragen.
'James, Sirius,' riep hij, terwijl hij over het besneeuwde grasveld rende. Hij kon nog net een paarse sneeuwbal ontwijken die tegen een boom tot stilstand kwam. Een tweede, ditmaal groene, sneeuw bal kwam recht op Remus af, die snel zijn toverstok greep en de sneeuwbal een andere richting gaf.
'Wat moet dat.'
Een kwade stem klonk van achter het groepje die inmiddels verder waren gegaan met hun sneeuwballengevecht. De ene na de andere gekleurde sneeuwbal spatte uit elkaar en lieten ieder op hun beurt een gekleurde rookwolk achter.
'Ik zei wat moet dat.'
Sirius draaide zich om en keek in de fonkelende ogen van Severus Sneep, één van de minder geliefde leerlingen uit Zwadderich. Hoewel hij een paar jaar ouder was, was het erg gemakkelijk om hem op stang te jagen.
'Secretus, zin om mee te doen met het sneeuwballengevecht. We zoeken nog iemand die voor doelwit wil spelen en we dachten dat jij een geschikte kandidaat zou zijn. Wat zeg je, neem je de uitdaging aan.'
Hij stootte James aan die grinnikend zijn hoofd knikte. Severus daarentegen wist dat hij tegen het tweetal niet veel kon doen en dat er tegen in gaan hem alleen maar duur zou komen te staan. Daarom draaide hij om en baande met stevige passen richting de vijver.
Daar suisde een sneeuwbal, kwam tegen het hoofd van Severus en liet daar een rode plek achter. Met een ruk draaide deze zich om, terwijl hij naar zijn hoofd greep. Hij zag dat zijn vingers rood waren geworden van de substantie die James en Sirius hadden gebruikt om de rook te kleuren. Even dacht hij dat het bloed was, maar toen het er niet af wilde na het aan zijn mantel afgeveegd te hebben, bedacht hij dat het weer zo'n grap van hen was.
Severus liep met opgeheven toverstok naar het tweetal, terwijl Remus en Peter ondertussen een eindje verderop stonden te praten.
'Ik zal jullie mores leren,' zei Sneep en hij zette nog enkele stappen dichterbij.
'Kijk nou, Secretus die ons manieren wil bijbrengen. Dat wil ik wel eens meemaken.'
James verhief zijn stem, zodat de andere leerlingen die op dat moment buiten waren er bij zouden komen staan om bij het schouwspel aanwezig te zijn. Griffoendors, Huffelpuffers, Ravenklauwers en Zwadderaars dromden om en heen om te kijken wat er ging gebeuren. De Griffoendors en Zwadderaars kozen al vrij snel hun kant. De leerlingen van de andere twee afdelingen kozen geen kant, maar juichten om een groots gevecht.
Remus keek op naar het rumoer en zag dat er een grote kring was ontstaan van leerlingen die voor elkaar dromden om het beste plekje te bemachtigen. Hij besefte dat dit niet goed zou gaan wanneer hij er geen stokje voor zou steken. Daarom duwde hij leerlingen aan de kant die hem op hun beurt kwaad aan keken en terug begonnen te duwen.
Eindelijk had Remus het drietal bereikt in het midden van de kring en ging tussen hen in staan. Hij probeerde de toverstokken omlaag te duwen, maar zijn vrienden en vijand waren er op belust om elkaar een kopje kleiner te maken. Aan de ene kant de duivels grijnzende gezichten van James en Sirius en aan de andere kant het gezicht van Severus wiens zwarte haar zwarter leek dan de nacht.
'Remus, alsjeblieft. Gun ons het plezier om ons eindelijk te ontdoen van Secretus,' zei James geërgerd en hij duwde zijn vriend wat opzij om recht tegenover Severus uit te komen.
'Nee! Ik sta niet toe hoe drie kleine jongens te midden van de hele school gaan ravotten met toverstokken, omdat ze niet braaf kunnen spelen.'
'Remus, ik vraag je'
'Nee!'
'Hij heeft gelijk.'
Iedereen zag hoe Lily er bij kwam staan en haar arm om de schouder van Remus legde.
'Zien jullie jezelf als helden door te vechten? Ik niet, de enige held hier op dit schoolplein is op dit moment voor mij Remus, omdat hij tegen zijn vrienden en in het bijzijn van de school durfde te zeggen hoe kinderachtig jullie bezig zijn.'
En om de daad bij haar woord te voegen gaf ze Remus een kus op zijn mond. James keek verbouwereerd toe toen hij zag dat Lily niet voor zijn kant koos, maar hij wist dat hij niets in te brengen had. Lily had haar eigen mening en kon op ieder moment van stemming veranderen.
'Ze zal wel weer bijtrekken,' fluisterde Sirius in de richting van James.
Remus wurmde zich los en liep met een rood hoofd het kasteel binnen. Daar zag hij nog net hoe professor Perkamentus hem een goedkeurend knikje gaf.


Top
 

 Post subject:
PostPosted: 7 Mar 07 18:29 
Offline
Snul
 Profile

Joined: 7 Mar 07 18:03
Posts: 2
Silveryne? Hmm Was jij niet veel bezoek(st)er van ZW online Van Jens? Die Jens Verpatst heeft? zojah dan ken ik je! Nice Fic Btw :P ff snel meer ok?


Top
 

 Post subject: heey die is niet van jou
PostPosted: 11 Sep 07 19:17 
Offline
Snul
 Profile

Joined: 11 Sep 07 19:14
Posts: 1
dat is niet eerlij dit verhaal kun je ook op hpsite lezen dit heb jij niet geschreven neppe :evil:


Top
 

 Post subject:
PostPosted: 11 Sep 07 20:07 
Offline
Schouwer
User avatar
 WWW  Profile

Joined: 6 Jun 06 20:06
Posts: 206
Location: Never mind...
Luthien, dit verhaal is weldegelijk door Silveryne op HPSite geschreven, alleen heeft ze daar een andere gebruikersnaam namelijk Issy. Het is misschien verwarrend, maar Issy is Silveryne.

_________________
Ron "Sunshine, daisies, butter mellow,
Turn this stupid, fat rat yellow."


Top
 

Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 8 posts ] 


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
The team - Delete all board cookies - All times are UTC + 1 hour

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group cron