HP Headquarter » Forum

Forum

FAQ - Register - Login

Dood Hoofdpersonen


Post new topic Reply to topic  [ 12 posts ] 
Author Message
 Post subject: Dood Hoofdpersonen
PostPosted: 28 Jun 06 19:21 
Offline
Hoofd van Schouwerdepartement
User avatar
 WWW  Profile

Joined: 28 May 06 13:46
Posts: 491
Location: Delft
Rowling heeft bekend gemaakt dat er in het volgende boek twee hoofdpersonen zullen sterven. Wie denken jullie dat dit zijn? Zal Harry er tussen zitten? Ik denk zelf wel dat Harry dood zal gaan, en misschien Ron of Hermelien.

_________________
Image
Image


Top
 

 Post subject:
PostPosted: 28 Jun 06 20:20 
Offline
Minister van Toverkunst
User avatar
 Profile

Joined: 23 May 06 17:52
Posts: 330
Location: Delft
Helaas moet ik dan ook voor Harry gaan als een van de hoofdpersonen die dood gaat (ik weet niet zeker of ik nou in een discussie op het oude forum of in een essay mijn argumenten daarvoor heb duidelijk gemaakt, als je het nergens kan vinden moet je het maar ff zeggen). Dan is nog de vraag wie we tot de hoofdpersonen moeten rekenen, want ik denk dat het trio alleen een beetje een te kleine groep is om er twee uit te kiezen :) ...

Als ik het een beetje ruimer zou nemen en dus ook de andere leerlingen en de Orde erbij reken dan denk ik dat het toch een van de Wemels wordt. Er zijn er namelijk zoveel dat het onwaarschijnlijk is dat ze het allemaal overleven.

Ik heb het bericht trouwens net gelezen en tot mijn schrik las ik op TLC.com dit:

Quote:
Jo said that the last chapter has changed slightly, and two characters die, who she did not originally plan for their demise.


Met andere woorden, het suggereert naar mijn idee dat er een hele hoop doden gaan vallen (moeten we daar eigenlijk nog wel verrast over zijn, het is oorlog), dus we kunnen ons beter afvragen: wie gaan er niet dood? :cry:


Top
 

 Post subject:
PostPosted: 29 Jun 06 9:34 
Offline
2e jaars leerling
User avatar
 WWW  Profile

Joined: 31 May 06 12:59
Posts: 42
Location: IJsselstein
Misschien zijn er ook andere hoofdpersonen, zoals Lupos, Sneep en prof. Anderling
Het hoeft niet meteen Harry, Ron, Hermelien of Ginny te zijn.


Top
 

 Post subject:
PostPosted: 30 Jun 06 10:18 
Offline
Minister van Toverkunst
User avatar
 Profile

Joined: 23 May 06 17:52
Posts: 330
Location: Delft
Ja precies, dat bedoel ik ook. Maar ik vraag me af hoe 'onmenselijk' JKR kan zijn, want als Lupos bijvoorbeeld dood gaat en Tops overleeft, dan is dat wel heel erg zielig. Of als twee van het trio dood gaan en de derde overleeft dan is dat zelfs nog erger (vooral als het Harry zou zijn, die zichzelf overal de schuld van zal geven).


Top
 

 Post subject:
PostPosted: 30 Jun 06 12:33 
Offline
Hoofd van Schouwerdepartement
User avatar
 WWW  Profile

Joined: 28 May 06 13:46
Posts: 491
Location: Delft
Ik verwacht wel dat er één iemand van het trio dood zal gaan, ik denk zelfs dat het Harry zal zijn. Daarnaast denk ik dat er iemand van de wemels(niet Ron) zal gaan sterven.

_________________
Image
Image


Top
 

 Post subject:
PostPosted: 30 Jun 06 14:09 
Offline
Minister van Toverkunst
User avatar
 Profile

Joined: 23 May 06 17:52
Posts: 330
Location: Delft
Misschien Percy :twisted:

Aan de andere kant is het niet eens zo'n gek idee dat Percy in een ultieme poging zijn naam te zuiveren zijn leven geeft voor een familielid (lees het essay 'Percy: verrader of redder?'). Bill denk ik ook niet, omdat je dan natuurlijk nog met Fleur zit, Charlie zit in Roemenië dus dat wordt ook lastig. Als Fred of George dood gaat dan is het haast logisch dat ze er allebei aan gaan. Ginny, nou dat zou jammer zijn voor Harry mocht die het overleven en Ron, dat is dan jammer voor Hermelien (als we uitgaan van de meest 'logische' ships, vanuit Robins (celaglar) oogpunt dan...).

Ik vrees echter het meest voor meneer Wemel, vooral omdat hij omdat hij zoveel om zijn familie geeft zich waarschijnlijk een keer zal moeten opofferen om een van zijn kinderen (of zijn vrouw) te redden. Mevrouw Wemel is ook nog een optie en daarmee zou Voldemort natuurlijk Harry's woede enorm mee kunnen opwekken.


Top
 

 Post subject:
PostPosted: 30 Jun 06 18:37 
Offline
2e jaars leerling
User avatar
 WWW  Profile

Joined: 31 May 06 12:59
Posts: 42
Location: IJsselstein
Het blijft klotenieuws :P Ik hoop dat het trio er niet bij zit en Ginny natuurlijk ook niet. Liever een volwassene, bijvoorbeeld meneer Wemel, of Petunia, of in het gunstigste geval Percy. :twisted:


Top
 

 Post subject:
PostPosted: 22 Jul 06 14:52 
Offline
Minister van Toverkunst
User avatar
 Profile

Joined: 23 May 06 17:52
Posts: 330
Location: Delft
Ja de Duffelingen mogen ook wel dood. Liever zij dan iets van Lupos of een van de Wemels. Mijn theorie is alleen dat alle sterfgevallen een functie hebben gehad (ik maak er zo een nieuw topic voor) en redenen om de Duffelingen af te slachten zijn er niet echt. Misschien iets met de bloedband of zoiets, maar ik kan niet geloven dat zij de 'trigger' kunnen zijn om Harry zo boos te maken dat ie Voldemort even vernietigd.


Top
 

 Post subject:
PostPosted: 28 Aug 06 19:36 
Offline
2e jaars leerling
User avatar
 WWW  Profile

Joined: 28 Aug 06 17:58
Posts: 28
Location: Zwollywood
Om heel eerlijk te zijn heb ik hier laatst nog een interessante discussie over meegemaakt, waarbij we tot de conclusie kwamen dat het aannemelijk was dat Hagrid en Remus zouden sterven.
Deze twee zijn namelijk goede vrienden van Harry en hebben op hun manier een sleutelfunctie in het verhaal.
Ik verwacht niet zo snel dat Ron of Hermelien zal sterven.
Sneep maakt overigens ook wel veel kans nu hij zo half half sneaky bezig is geweest.


Top
 

 Post subject:
PostPosted: 30 Aug 06 8:48 
Offline
1e jaars leerling
User avatar
 Profile

Joined: 28 Aug 06 16:12
Posts: 11
Location: A Dek kamer 23 RMS Titanic
Ik denk eigelijk dat Harry én Voldemort dood gaan. Ze zijn alletwee hoofdpersonen, en tja, voldemort óf Harry gaat zoieso dood lijkt me. En het zal een goed einde zijn als Vodlemort en Harry dan beide dood gaan.

Zelf denk ik dat Harry álle Horcruxen vernietigd. Hij komt er dan achter dat híj ook een horcrux is en vermoord zichzelf, daarna vermoord iemand anders voldemort


Top
 

 Post subject:
PostPosted: 17 Oct 06 19:43 
Offline
Minister van Toverkunst
User avatar
 Profile

Joined: 23 May 06 17:52
Posts: 330
Location: Delft
Op de een of andere manier wil een zelfmoord van Harry er bij mij niet in, al zou het natuurlijk wel het ultieme offer zijn -

En Voldemort die vermoord wordt door een ander dan Harry is nogal een anticlimax, al is het niet in strijd met de profetie (het zou nog steeds Harry's schuld zijn dat Voldemort eraan gaat).

Hagrid lijkt me op zich ook wel een 'goede' kandidaat, waarschijnlijk door Voldemort zelf, omdat hij natuurlijk nog wel reuzenbloed heeft en dus niet door een average tovenaartje kan worden verslagen.

_________________
Image


Top
 

 Post subject:
PostPosted: 18 Oct 06 16:03 
Offline
1e jaars leerling
User avatar
 Profile

Joined: 15 Oct 06 14:21
Posts: 14
Location: Dordrecht
Ik denk zelf dat Harry en Voldemort beiden dood gaan. Maar Ginny kan ook, want als zij vermoord wordt door Voldemort en Harry weet dat, dan kan dat hem een soort van duwtje in de rug zijn om Voldemort te vermoorden.


Top
 

Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 12 posts ] 


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
The team - Delete all board cookies - All times are UTC + 1 hour

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group cron