HP Headquarter » Forum

Forum

FAQ - Register - Login

Orde van de Feniks


Post new topic Reply to topic  [ 5 posts ] 
Author Message
 Post subject: Orde van de Feniks
PostPosted: 1 Mar 07 12:18 
Offline
Minister van Toverkunst
User avatar
 Profile

Joined: 23 May 06 17:52
Posts: 330
Location: Delft
Nu Perkamentus weg is, ontstaat er denk ik een gevaarlijke situatie voor de Orde van de Feniks. Hun natuurlijke leider is verdwenen en ik zie zo een twee drie niet wie hem zou moeten opvolgen.

Velen denken aan Lupos, maar hij kan zich zo'n positie niet veroorloven omdat hij ten eerste nog spioneert onder de weerwolven en ook al wordt hij verstoten, dan heeft hij denk ik bij lange na niet de leiderschap die Perkamentus bezat.

Harry is voor mij ook uitgesloten, want die moet natuurlijk op zoek naar de Gruzielementen. Hij is ook nog eens veel te jong, en ook al is hij de 'uitverkorene' ik denk niet dat iedereen naar hem zou luisteren (denk bijvoorbeeld aan Levenius Lorrebos).

Bij gebrek aan beter denk ik dat het dan Dolleman wordt, iedereen heeft toch wel respect voor hem en ook al is hij wat paranoïde hij zou zeker de Orde kunnen leiden. Ook hem ontbreekt echter de wijsheid die we bij Perkamentus zagen, maar er is nou eenmaal niemand die Perkamentus zou kunnen evenaren.

_________________
Image


Top
 

 Post subject:
PostPosted: 2 Mar 07 12:23 
Offline
2e jaars leerling
User avatar
 WWW  Profile

Joined: 31 May 06 12:59
Posts: 42
Location: IJsselstein
Nou, bij gebrek aan beter zou ik het niet willen noemen. Dolleman mag dan oud zijn, maar hij lijkt mij nog een hele goeie. Ik denk alleen dat er nieuwe personen komen die de leiding overnemen, mensen van het ministerie misschien die iets goed proberen te maken tegenover de leden van de orde. Tot nu toe hebben alleen ordeleden effectief werk tegen dooddoeners vericht. Het ministerie blijft toch iets van prutsers die niet eens hun gevangene vrij laten als ze onschuldig bewezen zijn.


Top
 

 Post subject:
PostPosted: 3 Mar 07 13:24 
Offline
Minister van Toverkunst
User avatar
 Profile

Joined: 23 May 06 17:52
Posts: 330
Location: Delft
Het lijkt me eerlijk gezegd sterk dat er mensen van buiten komen die nog 'zomaar' in de Orde worden toegelaten. Ze kunnen er immers nauwelijks zeker van zijn dat deze nieuwe mensen niet voor Voldemort spioneren. Bovendien accepteren de meeste Orde leden waarschijnlijk geen hulp meer van het Ministerie, omdat ze hun al zo lang hebben tegengewerkt en vooral Harry als marionet wilden gebruiken (althans dat geldt voor Schobbejak en hij vertegenwoordigd nog steeds het Ministerie)

_________________
Image


Top
 

 Post subject:
PostPosted: 12 Mar 07 19:06 
Offline
Snul
 Profile

Joined: 12 Mar 07 18:56
Posts: 1
Het kan ook zijn dat adelhart, broer van pekamentus de nieuwe leider word.
Hij kan dan ook gelijk de persoon zijn van de orde die we nog niet deftig ontmoed hadde volgen Rowling.


Top
 

 Post subject:
PostPosted: 14 Mar 07 21:32 
Offline
3e jaars leerling
 Profile

Joined: 29 May 06 14:23
Posts: 66
Lijkt me dan opzich vreemd als een persoon, van wie je nauwelijks iets hebt gehoord tijdens de vorige zes boeken, opeens zo'n prominente rol gaat spelen binnen de orde.
Is het trouwens wel logisch dat er meteen zomaar een nieuwe leider naar boven komt drijven? Ik ben niet zo'n enorme deskundige daarin, maar ik kan me niet voorstellen dat Perkamentus 'zomaar' als leider door ieder werd aangewezen. Kan het niet zo zijn, dat iedereen hem juist als een soort leider heeft geaccepteerd, omdat hij nou eenmaal de wijste en machtigste van alle personen binnen de orde.
Ik denk daarom, dat de orde niet of in ieder geval niet meteen een nieuwe leider zal krijgen. Er is nu eenmaal niet één vanzelfsprekende opvolger voor Perkamentus aanwezig.


Top
 

Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 5 posts ] 


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
The team - Delete all board cookies - All times are UTC + 1 hour

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group cron