HP Headquarter » Forum

Forum

FAQ - Register - Login

Komt Perkamentus terug in deel 7?


Post new topic Reply to topic  [ 12 posts ] 
Author Message
 Post subject: Komt Perkamentus terug in deel 7?
PostPosted: 18 Feb 07 21:23 
Offline
Minister van Toverkunst
User avatar
 Profile

Joined: 23 May 06 17:52
Posts: 330
Location: Delft
Een beetje oud nieuws, maar toch wel belangrijk om even te vermelden. Op Mugglenet las ik dit:

Quote:
"Jo came down to the set at one point and I said, 'Oh hello, why are you here today?' And she said, 'Oh I just needed a break from the book - Dumbledore's giving me a lot of trouble.' And I said, 'But isn't he dead?' And she said, 'Well, yeah, but it's more complex...' I was like, [briskly] 'OK, I'm not gonna ask anything else!'"


Zou dit betekenen dat Perkamentus toch weer terugkomt in een of andere vorm (Hersenpan, geest?) of geeft ze ons valse hoop...

_________________
Image


Top
 

 Post subject:
PostPosted: 19 Feb 07 17:40 
Offline
Hoofd van Schouwerdepartement
User avatar
 WWW  Profile

Joined: 28 May 06 13:46
Posts: 491
Location: Delft
Ik denk het niet. Ik denk dat Rowling meer moeite had met het effect dat Perkamentus' dood heeft op de tovenaarswereld.

_________________
Image
Image


Top
 

 Post subject:
PostPosted: 19 Feb 07 22:18 
Offline
Minister van Toverkunst
User avatar
 Profile

Joined: 23 May 06 17:52
Posts: 330
Location: Delft
Hmm... dat kan natuurlijk ook, al denk (hoop?) ik dat het niet het geval is. Rowling heeft weliswaar gezegd dat we niet te veel moeten verwachten van Perkamentus' portret, maar wie zegt dat hij op die manier niet iig even voorkomt in de boeken. Wat ook miss kan is dat hij herrinneringen via de hersenpan aan Harry doorgeeft, maar dat is meer wat voor het discussieforum over de boeken.

_________________
Image


Top
 

 Post subject:
PostPosted: 19 Feb 07 22:35 
Offline
Hoofd van Schouwerdepartement
User avatar
 WWW  Profile

Joined: 28 May 06 13:46
Posts: 491
Location: Delft
Ik kan me niet voorstellen dat het portret NIET in de boeken voorkomt. Het hangt er toch niet voor niets. Het schilderij is sowieso genoodzaakt om het schoolhoofd (ik neem aan anderling) te helpen, dan zal het Harry toch ook helpen (voorzover dat portret dat kan)
Het portret moet iig dingen weten van zijn vorige leven, anders kon dat ene portret niet weten van zijn familie e.d.

Het portret van Perkamentus kan Harry dus wel aanwijzingen geven over bijv. herinneringen die hij moet bekijken.

_________________
Image
Image


Top
 

 Post subject:
PostPosted: 22 Feb 07 9:59 
Offline
3e jaars leerling
 Profile

Joined: 29 May 06 14:23
Posts: 66
Nee, ik heb er totaal geen geloof in. Rowling had toch tijdens een persconferentie gezegd, dat Perkamentus zeer zeker dood is? Dan zou het wel vreemd zijn als ze hem dan toch terug laat komen.

Misschien, dat we inderdaad nog wat van hem horen via dat portret. Ik denk in ieder geval, dat hij toch nog in het laatste deel een rol van betekenis gaat spelen, ook al is ie al dood.


Top
 

 Post subject:
PostPosted: 3 Mar 07 19:02 
Offline
1e jaars leerling
User avatar
 WWW  Profile

Joined: 1 Dec 06 23:37
Posts: 9
Location: Holten
Of hij terug komt weet ik wel bijna zeker. Maar in welke form vraag ik me af. JK heeft dan wel gezegd dat hij zeer zeker dood is. Maar wie weet.

Je kan nooit met zeker heid zeggen als buiten staanders die niet weten wat er gebeurt in het boek wat er gaat gebeuren. Maar toch heb ik ergens het gevoel dat Perkamentus toch op de een of andere mannier terug weet te komen.

Hij zal zowiezo wel eens voor komen denk ik (portret). Maar of hij verder iets inbrengt aan het verhaal voor het laatste boek weet ik niet.


Top
 

 Post subject:
PostPosted: 23 Mar 07 12:48 
Offline
1e jaars leerling
 Profile

Joined: 23 Mar 07 12:27
Posts: 8
Location: New York
Ik hoop wel dat hij terug komt. In welke vorm dan ook. Maar, het zou natuurlijk ook kunnen dat ze het heeft over het effect over de tovenaarswereld of op Harry Potter of gewoon de gedachte aan hem. Maar, aan de andere kant, misschien komt hij wel terug en is dit een 'hint'. Hij heeft iig een schilderij waar hij in zit ^^'


Top
 

 Post subject:
PostPosted: 30 Mar 07 17:30 
Offline
2e jaars leerling
 Profile

Joined: 28 Aug 06 15:02
Posts: 21
Location: The Burrow
Ik weet niet. Er is een kans dat Perkamentus terugkeert (niet uit de dood want dat is niet mogelijk in de tovenaarswereld) maan anderzijds zou dat niet origineel zijn. Ik vind dat toch niet origineel. Als Rowling Perkamentus zou laten terugkeren zou dat gewoon niet kloppen. Perkamentus' leven is gedaan, punt. Ik klink misschien wat bot, maar ik ben er zeker van dat hij niet meer zal terugkeren. Hij heeft Harry de opdracht gegeven om Voldemort te verslaan en dat is het.

_________________
"What's come wil come,
an we'll meet it when it does."
Hagrid, BK4


Top
 

 Post subject:
PostPosted: 24 Apr 07 17:00 
Offline
3e jaars leerling
 Profile

Joined: 29 May 06 14:23
Posts: 66
Daar ben ik het inderdaad helemaal met je eens. Ik zou zelfs bijna teleurgesteld zijn als Perkamentus terug zou keren. Niet dat ik tegen Perkamentus ben ofzo, maar dat zou voor mij de geloofwaardigheid van het verhaal enorm aantasten.


Top
 

 Post subject:
PostPosted: 29 Apr 07 20:24 
Offline
1e jaars leerling
User avatar
 WWW  Profile

Joined: 1 Dec 06 23:37
Posts: 9
Location: Holten
Om hier even bij aan te haken.
Als denken de meeste dat hij niet terug keert ben ik er bijna zeker van dat hij wel terug keert gezien mijn eerdere post. Maar terug komt als Portret.

Ieder oud schoolhoofd van Zweinstein is als portret in de kamer van het schoolhoofd gehangen. Als dit met ieder schoolhoofd word gedaan zal dit ook met Perkamentus worden gedaan waarschijnlijk. Al ga ik er niet vanuit dat Perkamentus echt een rol zal gaan spelen in het 7de boek.


Top
 

 Post subject:
PostPosted: 14 May 07 17:54 
Offline
2e jaars leerling
 Profile

Joined: 28 Aug 06 15:02
Posts: 21
Location: The Burrow
Mouse wrote:
Om hier even bij aan te haken.
Als denken de meeste dat hij niet terug keert ben ik er bijna zeker van dat hij wel terug keert gezien mijn eerdere post. Maar terug komt als Portret.

Ieder oud schoolhoofd van Zweinstein is als portret in de kamer van het schoolhoofd gehangen. Als dit met ieder schoolhoofd word gedaan zal dit ook met Perkamentus worden gedaan waarschijnlijk. Al ga ik er niet vanuit dat Perkamentus echt een rol zal gaan spelen in het 7de boek.


Wel, dat vind ik nou ook vreemd. Niemand had precies door dat een 'nieuwe' Perkamentus in een kader verscheen. Met hen kunnen ze toch ook praten, net als Fillius? Maar blijkbaar heeft niemand er erg in in het boek. Maar voor mij geeft niet nou niet echt. Een schilderij blijft natuurlijk een schilderij he. Misschien gaan ze er iets op zeggen in boek 7 maar dat betwijfel ik. In boek 6 merktte ze het niet eens, dus in boek 7 zal dat ook niet gebeuren denk ik.

_________________
"What's come wil come,
an we'll meet it when it does."
Hagrid, BK4


Top
 

 Post subject:
PostPosted: 16 Jun 07 11:18 
Offline
1e jaars leerling
User avatar
 Profile

Joined: 31 Mar 07 21:18
Posts: 17
Ik heb misschien een andere Theorie. Sommigen mensen kunnen ervoor kiezen om in een geest te veranderen. Dit kan ook misschien bij Perkamentus gebeuren. Wat ook kan dat ze in Perkamentus geschiedenis gaan kruipen en zo oplossingen gaan zoeken om voldemort te doden. Nou jah vage Theorieën^^


Top
 

Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 12 posts ] 


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
The team - Delete all board cookies - All times are UTC + 1 hour

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group cron