HP Headquarter » Forum

Forum

FAQ - Register - Login

Een misvatting?


Post new topic Reply to topic  [ 8 posts ] 
Author Message
 Post subject: Een misvatting?
PostPosted: 27 May 06 0:07 
Offline
Minister van Toverkunst
User avatar
 Profile

Joined: 23 May 06 17:52
Posts: 330
Location: Delft
De laatste tijd heb ik te veel tijd om na te denken dus kwam ik op het gekke idee dat we de hele tijd iets hebben aangenomen dat nog niet eens vanzelfsprekend is. Ik heb het over het einde van Harry Potter VII, we denken allemaal dat Voldemort nog voor het einde van de serie van de aardbodem zal verdwijnen, maar dat heeft JK Rowling nooit gezegd (niet naar mijn weten in ieder geval).

Zou ze ons dat aandoen? Waarschijnlijk niet, maar misschien ook weer wel. We zijn al vaker voor de gek gehouden dat hebben we al in boek 1 mogen ervaren, maar dit is toch een stuk belangrijker. Nu laat ik jullie even erover nadenken terwijl ik zelf op zoek ga naar bewijs voor het tegendeel in interviews met Rowling :lol:


Top
 

 Post subject:
PostPosted: 29 May 06 13:38 
Offline
Hoofd van Schouwerdepartement
User avatar
 WWW  Profile

Joined: 28 May 06 13:46
Posts: 491
Location: Delft
Ik hoop niet dat deel 7 een open einde heeft, tenzij dit in houd dat er een deel 8 komt, maar die kans is bijna 0. Ik hoop dus gewoon dat Voldemort verslagen wordt, maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat Harry wordt verslagen waardoor de wereld wordt over genomen door Voldemort & co.

Aan de andere kant is een open einde wel heel erg gunstig voor fanfic schrijvers, die kunnen zich dan helemaal uit leven. Ik hoop dat er in deel 7 in ieder geval een groot deel van mijn vragen beantwoord zullen worden, want ik houd er niet van met vragen te zitten. (dan moet ik namelijk zelf een antwoord bedenken en daar ben ik te lui voor.)

Ik denk ook niet dat Rowling ons het aan doet om met vragen te blijven zitten, maar aan de andere kant weet je dat bij Rowling nooit...

_________________
Image
Image


Top
 

 Post subject:
PostPosted: 6 Jun 06 15:52 
Offline
3e jaars leerling
 Profile

Joined: 29 May 06 14:23
Posts: 66
Das wel lastig om Voldemort compleet van de aardbodem te laten verdwijnen. Ik zit me af te vragen of hij eigenlijk nog wel dood kan, omdat hij al zo enorm kwaadaardig is geworden. Wat dacht je van het volgende: Voldemort wordt net als Smalhart op de een of andere manier gehersenspoeld, zodat hij zich niet meer kan herinneren, dat hij ooit slecht is geweest.

Ik denk overigens niet, dat Rowling ons met een open einde laat zitten. Volgens mij zal ze dan miljoenen Harry Potter fans, die daar reikhalzend naar hebben uitgekeken, enorm teleurstellen (inclusief mij).


Top
 

 Post subject:
PostPosted: 6 Jun 06 16:08 
Offline
1e jaars leerling
 WWW  Profile

Joined: 3 Jun 06 14:25
Posts: 15
Location: Belgium (and proud of it :-P)
Ik hoop wel op een soort open einde van boek 7, maar enkel als dat vergezeld gaat van de mededeling dat er nog een 8e boek (of meer) komt :P

Ik zou heeeeel erg gefrustreerd zijn als er een hoop vragen overblijven, want dat wilt zeggen dat er noooit een antwoord zal komen :cry:

Dat is natuurlijk wel heel fijn voor alle theorie-bedenkers en vervolg-schrijvers onder ons, maar ik behoor niet tot de fanatiekelingen binnen deze soorten, dus van een open einde ben ik geen fan :P

Over Voldemorts rol in boek 7 durf ik absoluut niks zeggen, mijn voorspellingen/theoriën komen toch nooit uit :roll:


Top
 

 Post subject:
PostPosted: 6 Jun 06 18:24 
Offline
2e jaars leerling
User avatar
 WWW  Profile

Joined: 31 May 06 12:59
Posts: 42
Location: IJsselstein
Nou, ik denk dat JK Rowlings uitgever er niet blij mee zou zijn als JKR haar einde schrijft dat Voldemort wint en Harry verliest. Ik denk dat het juist een gesloten eind wordt, omdat er 7 boeken van zijn. In 1 boek zou je nog wel een open eind kunnen doen, maar in een serie boeken dan zou ik denken dat het altijd een geslotend eind is. Kijk maar naar Lord of the Rings. :wink:

edit: De uitgevers is haar baas. Zij publiceren het dus als zij iets niet willen hebben of beter willen dan heeft JKR d weinig keus. De uitgeverij was ook niet geïntreseerd in het lied van H-O-H dus ze hebben behoorlijk wat te zeggen.


Last edited by Voldemort on 7 Jun 06 9:12, edited 1 time in total.

Top
 

 Post subject:
PostPosted: 6 Jun 06 20:01 
Offline
1e jaars leerling
 WWW  Profile

Joined: 3 Jun 06 14:25
Posts: 15
Location: Belgium (and proud of it :-P)
Voldemort wrote:
Nou, ik denk dat JK Rowlings uitgever er niet blij mee zou zijn als JKR haar einde schrijft dat Voldemort wint en Harry verliest. Ik denk dat het juist een gesloten eind wordt, omdat er 7 boeken van zijn. In 1 boek zou je nog wel een open eind kunnen doen, maar in een serie boeken dan zou ik denken dat het altijd een geslotend eind is. Kijk maar naar Lord of the Rings. :wink:

Tja, als Rowling dan toch een open einde verzint, voedt dat de speculaties dat er nog (ooit) een vervolg zal komen. Als ze eerlijk is en niet zwicht voor de uitgeverijen, houdt ze het op het einde dat ze eerst in gedachten had, wss gesloten dan, of de uitgevers het leuk vinden of niet :wink:


Top
 

 Post subject:
PostPosted: 26 Aug 06 21:52 
Offline
3e jaars leerling
 Profile

Joined: 29 May 06 14:23
Posts: 66
Rowling heeft trouwens in een interview gezegd, dat twee personages, waarvan ze eerst nog dacht dat ze het zouden redden, het einde van boek 7 niet zullen overleven. Dus het zou misschien toch kunnen, dat Harry sterft en Voldemort triomfeert. Het zou wel een enorme verrassing zijn, een slecht einde.


Top
 

 Post subject:
PostPosted: 26 Aug 06 23:24 
Offline
Minister van Toverkunst
User avatar
 Profile

Joined: 23 May 06 17:52
Posts: 330
Location: Delft
Hé ja dat zou best eens kunnen, want in dat zelfde interview zegt ze ook dat iemand waarvan ze eerst dacht dat hij / zij dood zou gaan, het toch heeft overleefd.

Bij nader inzien, tog niet erg waarschijnlijk :P
Kwaad overwint Goed.... lijkt me niet een goede moraal, mja alles is mogelijk.


Top
 

Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 8 posts ] 


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
The team - Delete all board cookies - All times are UTC + 1 hour

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group cron