HP Headquarter » Forum

Forum

FAQ - Register - Login

Cover Nederlandse HP7


Post new topic Reply to topic  [ 4 posts ] 

Vind je dat de belangrijke gebeurtenis uit het boek goed gekozen en weergegeven is zonder dat het veel van het verhaal laat zien?
Ja 60%  60%  [ 3 ]
Ja, maar ik zou een andere gebeurtenis hebben gekozen, namelijk... 40%  40%  [ 2 ]
Nee 0%  0%  [ 0 ]
Total votes : 5
Author Message
 Post subject: Cover Nederlandse HP7
PostPosted: 3 Sep 07 19:50 
Offline
Hoofd van Schouwerdepartement
User avatar
 WWW  Profile

Joined: 28 May 06 13:46
Posts: 491
Location: Delft
De cover van de Nederlandse versie van Harry Potter and the Deathly Hallows is uit. Op de cover zie je de ontsnapping uit Gringots met de draak, en je ziet de Doe. Nu is mijn vraag, wat vinden jullie ervan, en vind je dat de cover een belangrijke gebeurtenis uit het boek laat zien, zonder dat het teveel spoilert?
http://img.photobucket.com/albums/v519/Djistus/Rowling-DeRelieken-1.jpg?t=1188811764

_________________
Image
Image


Top
 

 Post subject:
PostPosted: 3 Sep 07 20:34 
Offline
Schouwer
User avatar
 WWW  Profile

Joined: 6 Jun 06 20:06
Posts: 206
Location: Never mind...
Ik vind het een mooie cover geworden, zowiezo de Nederlandse covers zijn tenminste nog een beetje mysterieus. Ik moest even goed nadenken dat dit een draak was, maar erg mooi getekend. Ook moest ik eventjes bedenken wat dat vreemde ding daar beneden op de kaft was, het was namelijk een plons van één van de drie personages. Ik vind dat deze kaft niet al teveel verteld over het boek, maar ook wel een mooi beeld schetst wat er zou kunnen gebeuren.

_________________
Ron "Sunshine, daisies, butter mellow,
Turn this stupid, fat rat yellow."


Top
 

 Post subject:
PostPosted: 3 Sep 07 22:31 
Offline
5e jaars leerling
User avatar
 YIM  Profile

Joined: 14 Jun 07 21:12
Posts: 164
Location: Veldhoven
Ik kan me alleen maar met mijn bovenpster eens zijn.

Ik denk dat wanneer mensen die de engelse versie niet gelezen hebben het boek lezen dat ze aangenaam verrast zijn wanneer ze bij het stuk van de draak komen. Net als de doe

_________________
Domkop! Blubber! Kleinood! Kriel!

dank u


(Mensen als ik soms bot overkom, dan is dat niet persoonlijk bedoeld.)


Top
 

 Post subject:
PostPosted: 18 Sep 07 22:02 
Offline
Minister van Toverkunst
User avatar
 Profile

Joined: 23 May 06 17:52
Posts: 330
Location: Delft
Deze cover zal zeker niet misstaan in mijn boekenkast :D , zoals alle Nederlandse covers goed mysterieus!
Natuurlijk verraad het wel een klein beetje van het verhaal, maar ik geloof niet dat het een echte spoiler genoemd mag worden. Voor mij zou het eerder extra vragen oproepen (dus een reden om het boek te lezen, voorzover daar nog niet genoeg reden voor was :wink: ), wat gebeurt er met de draak en nog belangrijker wie valt er in het water. Het enige wat er dus wordt verraden is dat er een draak in voorkomt, maar eigenlijk was dat dan wel weer te verwachten aangezien dit de grote spectaculaire finale moest zijn van de serie en daarbij zou het zelfs een teleurstelling zijn als er geen draken (en reuzen etc.) zouden voorkomen.
Al met al dus een zeer geslaagde cover en nog door geen enkele andere buitenlandse cover van DH overtroffen!

_________________
Image


Top
 

Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 4 posts ] 


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
The team - Delete all board cookies - All times are UTC + 1 hour

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group