HP Headquarter » Forum

Forum

FAQ - Register - Login

Vragen, wat had jij nog willen weten?


Post new topic Reply to topic  [ 12 posts ] 
Author Message
 Post subject: Vragen, wat had jij nog willen weten?
PostPosted: 12 Aug 07 18:00 
Offline
Schouwer
User avatar
 WWW  Profile

Joined: 6 Jun 06 20:06
Posts: 206
Location: Never mind...
Wat ik mezelf nog wel afvraag is of jullie nog met een knagend gevoel zit na het lezen van het boek? Zijn er vragen die voor jullie gevoel nog niet opgelost zijn.

Voor mijn gevoel zijn deze onderwerpen niet genoeg belicht:

-> Het beroep van Harry's ouders.
-> Lily's ogen zouden belangrijk worden, maar dat is niet gebeurt.
-> Wat is nu precies gebeurd met Florian Flanielje?

_________________
Ron "Sunshine, daisies, butter mellow,
Turn this stupid, fat rat yellow."


Top
 

 Post subject:
PostPosted: 13 Aug 07 12:31 
Offline
4e jaars leerling
 Profile

Joined: 18 Jul 07 22:08
Posts: 103
en wat is dirk zijn grootste angst


Top
 

 Post subject: Re: Vragen, wat had jij nog willen weten?
PostPosted: 25 Mar 08 20:52 
Offline
3e jaars leerling
 Profile

Joined: 29 May 06 14:23
Posts: 66
Goh, moet je me ff mijn geheugen opfrissen; wie was Florian Fanielje ook alweer?


Top
 

 Post subject: Re: Vragen, wat had jij nog willen weten?
PostPosted: 26 Mar 08 18:31 
Offline
Hoofd van Schouwerdepartement
User avatar
 WWW  Profile

Joined: 28 May 06 13:46
Posts: 491
Location: Delft
Dat was toch die ijscoman van de Wegisweg?

_________________
Image
Image


Top
 

 Post subject: Re: Vragen, wat had jij nog willen weten?
PostPosted: 28 Mar 08 22:38 
Offline
Schouwer
User avatar
 WWW  Profile

Joined: 6 Jun 06 20:06
Posts: 206
Location: Never mind...
Daar zat Harry toen zijn huiswerk te maken in één van de boeken, waarbij hij om het halfuur een gratis sorbet kreeg. Ook kwam hij in het zesde boek voor, toen ze langs de winkel liepen dat Florian Flanielje verdwenen was.

_________________
Ron "Sunshine, daisies, butter mellow,
Turn this stupid, fat rat yellow."


Top
 

 Post subject: Re: Vragen, wat had jij nog willen weten?
PostPosted: 1 Apr 08 17:06 
Offline
2e jaars leerling
User avatar
 Profile

Joined: 19 Jan 08 20:14
Posts: 26
Location: Eibergen
Ik zou ook graag willen weten wat het beroep was van harry's ouders, daar ben ik altijd wel nieuwschierig naar geweest...

_________________
'Cause I'm broken when I'm open,
And I don't feel like I am strong enough


Top
 

 Post subject: Re: Vragen, wat had jij nog willen weten?
PostPosted: 6 May 08 10:41 
Offline
4e jaars leerling
User avatar
 WWW  Profile

Joined: 21 Apr 08 15:51
Posts: 108
Location: At the moon..
Ik ben heel benieuwd naar wat er uiteindelijk is gebeurd met de Duffelingen, dat word namelijk niet meer in het boek vermeld. Ook zou ik willen weten wie nou die vrouw is waar Draco Malfidus mee is getrouwd. Is het een bekende HP personage of een heel nieuw iemand?

EDIT door Matt: Zoals Celaglar al zei, was de spoilerwaarschuwing niet meer nodig, dus voor de leesbaarheid heb ik je bericht maar even aangepast.

_________________
HELENA BONHAM CARTER FAN!! http://www.helena-world.com

Waarom is de RPG zo uitgestorven? MENSEN KOM NAAR HET RPG GEDEELTE!!!!!

Image


Top
 

 Post subject: Re: Vragen, wat had jij nog willen weten?
PostPosted: 6 May 08 11:03 
Offline
Hoofd van Schouwerdepartement
User avatar
 WWW  Profile

Joined: 28 May 06 13:46
Posts: 491
Location: Delft
Jam dat zou ik ook graag willen weten.

Je hoeft trouwens geen spoilers meer neer te zetten, je mag hier alles zeggen wat je wilt. Ik denk dat iedereen die het wilde het boek ondertussen wel gelezen heeft. ;)

_________________
Image
Image


Top
 

 Post subject: Re: Vragen, wat had jij nog willen weten?
PostPosted: 22 Aug 08 20:20 
Offline
Snul
 Profile

Joined: 22 Aug 08 20:11
Posts: 4
Ik had graag willen weten wat er nu juist met de familie Malkander is gebeurd (je weet wel: dat koppel dat in de relieken vdd aanwezig was bij de inbraak in het ministerie van toverkunst). In het boek vertrekt ons trio voor de Malkanders veilig en wel weg zijn. In het volgende hoofdstuk vraagt Ron zich trouwens hetzelfde af. De rest van mijn vragen staan hier voor het grootste deel ook op. Behalve dan het beroep van Harry en co zelf (hebben ze het gerealiseerd om schouwer te worden of was dat niet echt meer nodig na de val van Voldemort? De meeste duistere tovenaars sneuvelden in de slag om Zweinstein dus misschien is "Schouwer" wel een overbodig beroep geworden. Ook de laatste woorden van het boek "alles was goed" duidt erop dat er niet veel problemen zijn.


Top
 

 Post subject: Re: Vragen, wat had jij nog willen weten?
PostPosted: 23 Aug 08 20:11 
Offline
Schouwer
User avatar
 WWW  Profile

Joined: 6 Jun 06 20:06
Posts: 206
Location: Never mind...
Ik denk dat Schouwers altijd nodig zullen zijn, er zijn altijd nog mensen die nog het verkeerde pad op gaan. Weliswaar niet zo erg als in de tijd van toen Voldemort aan de macht was. Ik denk dat Harry als Schouwer nog een jacht had gemaakt op ontsnapte Dooddoeners en die achter slot en grendel heeft laten zetten.

_________________
Ron "Sunshine, daisies, butter mellow,
Turn this stupid, fat rat yellow."


Top
 

 Post subject: Re: Vragen, wat had jij nog willen weten?
PostPosted: 24 Aug 08 12:46 
Offline
Hoofd van Schouwerdepartement
User avatar
 WWW  Profile

Joined: 28 May 06 13:46
Posts: 491
Location: Delft
Ja, ik denk ook dat schouwers altijd nodig blijven, want waarom zou er na voldemort ineens geen kwaad meer in de wereld zijn? Er zou best iemand op kunnen staan die nog erger is dan voldie.

_________________
Image
Image


Top
 

 Post subject: Re: Vragen, wat had jij nog willen weten?
PostPosted: 24 Aug 08 18:57 
Offline
Snul
 Profile

Joined: 22 Aug 08 20:11
Posts: 4
Is dat dan niet meer iets voor het magisch arrestatieteam? De taak van schouwers was, volgens Rowling in boek 4, het opsporen en arresteren (en zonodig elimineren) van eventuele aanhangers van Voldie. Volgens mij dateert dat departement dus van in de tijd dat Voldemort het machtigst was (van voor Harry geboren was) en is ze ook speciaal daarvoor gecreeërd (zoals in boek 6 ook een heleboel extra afdelingen worden gemaakt onder leiding van Rufus Schobbejak). Iets zegt mij dat de magische wereld tien keer zo alert zal zijn na tientalle jaren van duisternis door jeweetwel. Men zal het dus niet appreciëren dat mensen terug dooddoenerneigingen beginnen te krijgen en ingrijpen voor het te laat is. Het feit blijft wel dat het beroep in elk geval een stuk saaier zal worden na jeweetwels val. Op de weinige ontsnapte dooddoeners hoeven we volgens mij ook niet meer te rekenen. Vanaf dat die terug een voet in de magische wereld zetten is er wel één of ander familielid van een slachtoffer dat wraak zal nemen.

Tussen haakjes: is er trouwens iemand die weet waarom ik een snul blijf? Ik heb ondertussen al 3 maal de sorteertest gedaan en die heeft me al 3 maal bij Griffoendor ingedeeld. Nu niet dat dat zó veel uitmaakt hoor maar voor freaks zoals ik is het nogal frustrerend om een snul genoemd te worden

Celaglar: Je hebt een edit knop gekregen, dus gebruik die ook. Het is dus niet nodig om 2 posts achter elkaar te plaatsen. ;)


Top
 

Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 12 posts ] 


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
The team - Delete all board cookies - All times are UTC + 1 hour

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group cron