HP Headquarter » Forum

Forum

FAQ - Register - Login

Carriere Harry Potter


Post new topic Reply to topic  [ 19 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
 Post subject: Carriere Harry Potter
PostPosted: 10 Jun 06 19:02 
Offline
Minister van Toverkunst
User avatar
 Profile

Joined: 23 May 06 17:52
Posts: 330
Location: Delft
Laten we even aannemen dat Harry Potter het gevecht met Voldie overleeft, wat gebeurt er dan? Hij is per slot van rekening pas 18 jaar, wat wij normaal zouden doen is studeren of werken, maar hij is niet normaal. Een tijdje geleden was er een poll op HPHQ naar de toekomst van de enige echte Harry Potter, de uitslag is misschien niet echt serieus te nemen, omdat ik de optie 'Filmster' er tussen had gezet. Hoewel het misschien wel een optie is, zeker niet een die voor de hand ligt :P .

Ongeacht of JKR de toekomst van Harry Potter wel of niet verteld is het denk ik interessant om te zien wat hij later wordt (bijvoorbeeld als experiment voor een fanfic). Ik zat zelf te denken aan een van de simpelere oplossingen, namelijk dat hij professioneel Zwerkbal gaat spelen. Andere opties zoals Schouwer of Professor sluit ik echter ook niet uit.

Geef jouw mening en ook wat goede argumenten, anders zal dit forum helemaal doodbloeden :cry:


Top
 

 Post subject:
PostPosted: 10 Jun 06 23:07 
Offline
2e jaars leerling
User avatar
 WWW  Profile

Joined: 31 May 06 12:59
Posts: 42
Location: IJsselstein
Ik ben voor de Schouwer loopbaan. Ik denk dat hij nog, net als Perkamentus na Grindewald een hoop kan doen. Perkamentus was groots toen hij begon, kijk maar naar de beoordeling van professor Knufje in boek 5 over hem. Harry is net als hij groots en ik hoop op schouwer, maar misschien wil hij liever schoolhoofd worden, (of filmster :P) Ik zeg schouwer.


Top
 

 Post subject:
PostPosted: 11 Jun 06 11:12 
Offline
Hoofd van Schouwerdepartement
User avatar
 WWW  Profile

Joined: 28 May 06 13:46
Posts: 491
Location: Delft
Ik denk ook dat Harry voor Schouwer gaat. Misschien dat hij als hij ouder is is schoolhoofd zal worden, of gewoon les zal gaan geven, maar ik denk dat hij eerst een carriere als schouwer op gaat bouwen.

_________________
Image
Image


Top
 

 Post subject:
PostPosted: 11 Jun 06 13:15 
Offline
1e jaars leerling
 WWW  Profile

Joined: 3 Jun 06 14:25
Posts: 15
Location: Belgium (and proud of it :-P)
Schouwer lijkt me eerder iets voor Harry dan schoolhoofd (vergeet niet dat je daarvoor leerkracht moet zijn en wie ziet Harry al lesgeven?), maar in het geval dat Harry dus Voldemort verslaat, is er toch minder nood aan Schouwers, aangezien Voldemort dood is ? Nou ja, het is waarschijnlijk niet omdat 1 groot maffiakopstuk gepakt is dat alle misdaad verdwijnt en de politie dus overbodig is, maar ik weet niet hoe dat juist zit in de tovenaarswereld.

Ik zie hem ook nog wel eerst wat jaartjes Zwerkbal spelen, hoewel zijn carrière op Zweinstein de laatste boeken ook niet echt veel meer voorsteld : 4e boek niet gespeeld door het Toverschooltornooi, 5e boek gestrafd, 6e boek is hij wel aanvoerder, maar ik kan me niet herinneren of hij ook gewonnen heeft (shame on me I know :P ), in zijn eerste jaar is hij nog HET grote talent, maar ik vind dat het altijd vermindert, hij wordt meer opgeslorpt door zijn bestrijd-voldemort-activiteiten, dus daarom denk ik dat hij eerder iets in die richting zal doen.


Top
 

 Post subject:
PostPosted: 11 Jun 06 16:29 
Offline
Minister van Toverkunst
User avatar
 Profile

Joined: 23 May 06 17:52
Posts: 330
Location: Delft
Zo dat is al 3 voor schouwer :)

Ik denk dat hij nadat hij Voldemort heeft verslagen al wel zo'n beetje genoeg heeft van het achtervolgen van Duistere Tovenaars, hij heeft zijn lot vervuld en hoewel het voor hem het 'nobele ding' is om te doen zou hij het op dat moment denk ik leuker vinden om wat anders te doen.

En ja eVoLi... hij heeft wel een wedstrijd gewonnen, namelijk de eerste :P (De tweede verloor hij door die ene foute keeper... weet zijn naam ff niet meer - shame on me deze keer - McLaggen in het Engels :roll: )


Top
 

 Post subject:
PostPosted: 11 Jun 06 17:42 
Offline
2e jaars leerling
User avatar
 WWW  Profile

Joined: 31 May 06 12:59
Posts: 42
Location: IJsselstein
Stoker, Magnus Stoker, Matt. Noemen jullie jezelf Harry Potter fans? :P
Volgens mij wonnen ze ook in boek 6. Harry heeft 1 keer de zwerkbalcup 1 keer misgegrepen omdat hij er niet bij was, maar de andere keren werd de hele competitie afgeschaft.


Top
 

 Post subject:
PostPosted: 12 Jun 06 14:32 
Offline
1e jaars leerling
 WWW  Profile

Joined: 3 Jun 06 14:25
Posts: 15
Location: Belgium (and proud of it :-P)
Tja ik beken eerlijk dat ik boek 5 en 6 niet zo maniakaal uit m'n hoofd ken als de andere 4 :P
Wat Harry's Zwerkballoopbaan op Zweinstein betreft, ik zei niet dat het altijd zijn fout was als hij niet won ofzo, soms werd het afgeschaft of mocht/kon hij niet meedoen, maar Zwerkbal wordt gewoon minder belangrijk in de boeken, niet zoals in boek 1&2 enzo, daar had je een heel schooljaar met lessen-zwerkbal-lessen-zwerkbal-klein avontuurtje-lessen-zwerkbal-eindgevecht met Voldie, en dat verandert, er is steeds minder lessen en zwerkbal te bekennen, en dat wilt volgens mij ook zeggen dat Harry zelf andere prioriteiten stelt, niet enkel Rowling die er niet echt de nadruk op legt. Dus voor zijn carrière wilt dit zeggen dat hij zijn laatste jaren op Zweinstein steeds minder Zwerkbal speelt/traint, en dat komt je talent/vasardigheid niet echt ten goede.


Top
 

 Post subject:
PostPosted: 12 Jun 06 18:33 
Offline
Minister van Toverkunst
User avatar
 Profile

Joined: 23 May 06 17:52
Posts: 330
Location: Delft
Hmm... kan je talent eigenlijk wel dalen :wink: . Maar inderdaad de laatste wedstrijden die Harry had gewonnen waren niet bepaald overtuigend. (JKR heeft trouwens bekend dat dat kwam omdat ze het moeilijk vond om elke keer toch weer met een originele wedstrijd te komen, maar daar moeten wij natuurlijk even overheen kijken ;) ) Wat me echter wel 'raakt' is dat Harry zegt dat hij zich in de lucht echt vrij voelt (of iets dergelijks) - ik begin nu toch een beetje aan mezelf te twijfelen als HP fan :P want ik kan het ook in een of andere fanfic hebben gelezen...

Ik begin nu echter ook meer wat te voelen voor Schouwer als loopbaan (voor Harry dan), vooral omdat dat de belofte van Anderling was


Quote:
Potter, ik zal je helpen om Schouwer te worden, al is dat het laatste wat ik doe!

Anderling, OvdF 514

Dit laat zien dat JKR het zelf in ieder geval als een goede optie voor Harry's toekomst ziet, want Anderling is toch wel een van de mensen die we blindelings mogen vertrouwen (al heb ik geen idee wat dat met het argument te maken heeft...).


Top
 

 Post subject:
PostPosted: 12 Jun 06 20:03 
Offline
1e jaars leerling
 WWW  Profile

Joined: 3 Jun 06 14:25
Posts: 15
Location: Belgium (and proud of it :-P)
Talent daalt niet maar je moet je techniek enzo wel onderhouden zegt m'n trainer toch altijd :)

Dat van die Schouwer dat Anderling zei kan makkelijk verklaard worden: ze beseft natuurlijk dat Harry een belangrijke bestrijder van Duistere Tovenaars is/zal zijn, dus als hij z'n twijfels uitspreekt over zijn toverdranken (dat was toch dan he, te lui om het op te zoeken), zegt Anderling zoiets omdat ze ervan overtuigd is dat zoiets leraarsgebonden in feite geen probleem mag zijn voor zijn keuze.


Top
 

 Post subject:
PostPosted: 19 Jun 06 12:55 
Offline
Hoofd van Schouwerdepartement
User avatar
 WWW  Profile

Joined: 28 May 06 13:46
Posts: 491
Location: Delft
Quote:
vergeet niet dat je daarvoor leerkracht moet zijn en wie ziet Harry al lesgeven?),


In deel 5 geeft Harry toch ook les aan de SvP??? Hij kan dus wel degelijk lesgeven, en hij vind het nog leuk ook. Het zou me dus niets verbazen als hij wordt gevraagd als leraar Verweer tegen de Zwarte Kunsten!

_________________
Image
Image


Top
 

 Post subject:
PostPosted: 24 Aug 06 13:12 
Offline
4e jaars leerling
 Profile

Joined: 24 Aug 06 12:43
Posts: 128
Location: Planet 24GF
Ik denk dat Harry schouwer gaat worden, het zal een job zijn die hij graag zou doen. Want het kwaad heeft zijn ouders vermoord *kucht* Voldemort *kucht*

Maar zoals eVoLi zei, misschien is er gewoon niets meer slechts achter Voldemort en dan zijn ze een beetje 'nutteloos', maar ik dacht dat ze ook andere dingen deden, zoals achter vampieren of weerwolven zitten of heb ik dat nou verkeerd gelezen :?

Maar dat is het punt niet, ik denk dat dat Harry's carriere gaat worden. Hij heeft ook ervaring met DE's, ik denk dat hijzelf meer ervaring heeft dan sommige schouwers, maar dat is dan mijn mening^^

_________________
Image
Image

Why are you reading these, you need to read what's above me [/strainge] !


Top
 

 Post subject:
PostPosted: 24 Aug 06 13:30 
Offline
1e jaars leerling
 WWW  Profile

Joined: 3 Jun 06 14:25
Posts: 15
Location: Belgium (and proud of it :-P)
Het lijkt me een beetje overdreven dat Harry meer ervaring heeft dan de Schouwers, die hebben er tenslotte voor gestudeerd en zullen er dus hopelijk iets meer over weten, maar natuurlijk heeft Harry wel een serieuze voorsprong op leeftijdsgenoten die ook Schouwer willen worden.
Ow, en het is ook bewezen dat hij stressbestendig is denk ik zo :lol:

Ik denk niet dat Harry geschikt is voor een kantoorbaantje met veel administratie ofzo, leerkracht misschien toch wel (inderdaad, ik was z'n ervaring met de DA vergeten :oops: )


Top
 

 Post subject:
PostPosted: 24 Aug 06 13:36 
Offline
4e jaars leerling
 Profile

Joined: 24 Aug 06 12:43
Posts: 128
Location: Planet 24GF
Ik denk toch dat Harry Voldemort beter kent, hij weet waar zijn schuilplaats is en er heeft nog nooit een schouwer voor Voldemort gestaan zonder te sterven? Heeft die schouwer dan meer ervaring, nee want hij word vermoord :wink:

_________________
Image
Image

Why are you reading these, you need to read what's above me [/strainge] !


Top
 

 Post subject:
PostPosted: 24 Aug 06 20:08 
Offline
Minister van Toverkunst
User avatar
 Profile

Joined: 23 May 06 17:52
Posts: 330
Location: Delft
Het lijkt me inderdaad zoals al eerder is gezegd dat Harry eerst het kwaad wil vernietigen, misschien tot alle Dooddoeners gevangen zitten - of iig degenen die hem of zijn vrienden persoonlijk kwaad hebben aangedaan (Pippeling, Dolohov, Malfidus).

Maar op de lange termijn is het denk ik zo dat Harry al genoeg kwaad heeft gezien in het begin van zijn leven dat hij er liever afstand van zou willen doen (al zou dat misschien wel een laffe manier zijn om eronder uit te komen en dat is dan weer on-Harry-achtig).


Top
 

 Post subject:
PostPosted: 31 Oct 06 11:03 
Offline
2e jaars leerling
 Profile

Joined: 28 Aug 06 15:02
Posts: 21
Location: The Burrow
Ik vind dat schouwer de geschikte job is voor Harry. En misschien wel leerkracht VTZK. Hij is zowat de beste van zijn klas dus ik vind dat hij daarmee iets moet doen (hoewel VTZK ook met schouwer-zijn heeft temaken :P)

_________________
"What's come wil come,
an we'll meet it when it does."
Hagrid, BK4


Top
 

Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 19 posts ]  Go to page 1, 2  Next


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
The team - Delete all board cookies - All times are UTC + 1 hour

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group cron