HP Headquarter » Forum

Forum

FAQ - Register - Login

Hoe worden Gruzielementen vernietigd?


Post new topic Reply to topic  [ 4 posts ] 
Author Message
 Post subject: Hoe worden Gruzielementen vernietigd?
PostPosted: 1 Jan 07 18:18 
Offline
Minister van Toverkunst
User avatar
 Profile

Joined: 23 May 06 17:52
Posts: 330
Location: Delft
Naar aanleiding van een opmerking van Celaglar die zich afvroeg hoe Harry in hemelsnaam ooit de Gruzielementen moet vernietigen (als hij ze al heeft gevonden) heb ik dit topic maar even geopend, omdat ik op zoek ben naar goede suggesties zodat ik weer eens aan een essay kan beginnen.

Zelf denk ik dat er voor elk Gruzielement een andere manier is om het te vernietigen, omdat het me sterk lijkt dat Perkamentus de ring heeft 'genezen' door er met een giftand van een Basilisk door heen te steken. Toch moeten al de manieren uiteindelijk hetzelfde principe hebben, namelijk het verdrijven van een stukje ziel uit een voorwerp.

_________________
Image


Top
 

 Post subject:
PostPosted: 5 Jan 07 14:46 
Offline
Hoofd van Schouwerdepartement
User avatar
 WWW  Profile

Joined: 28 May 06 13:46
Posts: 491
Location: Delft
Ik denk dat ze een gruzielement naar een vulkaan moeten brengen en hem daarin vernietigen. :P

Nee, ik denk dat er een soort van excorcisme over gedaan moet worden om de ziel uit het voorwerp te verdrijven. Dan niet met bidden, maar met speciale spreuken die Harry (nog) niet kent. Misschien dat slakhoorn ze stiekem toch weet, of dat Harry iets van R.A.Z. vind waar het in wordt uitgelegd???

_________________
Image
Image


Top
 

 Post subject:
PostPosted: 18 Feb 07 21:21 
Offline
Minister van Toverkunst
User avatar
 Profile

Joined: 23 May 06 17:52
Posts: 330
Location: Delft
Ja ik zet inderdaad ook mijn geld op Slakhoorn, ik vraag me sowieso af hoe hij in eerste instantie al van de Gruzielementen wist al voordat Voldemort het aan hem vroeg...

_________________
Image


Top
 

 Post subject:
PostPosted: 19 Feb 07 17:45 
Offline
Hoofd van Schouwerdepartement
User avatar
 WWW  Profile

Joined: 28 May 06 13:46
Posts: 491
Location: Delft
Idd, ik vraag me ook af hoe het kan dat Slakhoorn van Gruzielemten afweet. Ik denk niet dat hij slecht is. Hij moet het gewoon ergens gelezen hebben. Tenzij er een soort toverdrank bestaat, die hij uiteraard kent, die ervoor zorgt dat een gruzielement ongedasan gemaakt wordt. Een soort schoonmaakmiddel van gruzielementen (lijkt me trouwens sterk)

_________________
Image
Image


Top
 

Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 4 posts ] 


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
The team - Delete all board cookies - All times are UTC + 1 hour

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group cron