HP Headquarter » Forum

Forum

FAQ - Register - Login

De moorden in deel 7


Post new topic Reply to topic  [ 9 posts ] 
Author Message
 Post subject: De moorden in deel 7
PostPosted: 28 Aug 06 19:33 
Offline
2e jaars leerling
User avatar
 WWW  Profile

Joined: 28 Aug 06 17:58
Posts: 28
Location: Zwollywood
JK Rowling heeft onlangs verteld dat er twee sleutelpersonages alsnog zullen sterven in het zevende en laatste deel van Harry Potter. Hier wil ik dus mijn theorie aan wijden.

Rowling vertelde niet alleen dat het twee sleutelpersonages waren, maar ook dat deze anders waren ontsnapt, maar omdat ze niet wilde dat andere schrijvers na haar dood met het succes aan de haal konden gaan door HP verder te laten leven, heeft ze deze twee belangrijke mensen alsnog laten sterven.
Het zijn dus twee belangrijke mensen, en mijn vermoeden is dat ze hierbij Harry en Voldemort buiten beschouwing laat, want er was al zo'n hele theorie rond het Marcel-gebeuren. Met de een zou leven omwille van de anderen.

Ik quote uit het nieuwsbericht:
'Rowling was eerst van plan om de twee te laten ontsnappen, want het orginele laatste hoofdstuk is al in 1990 geschreven, maar daarna veilig opgeborgen. Toch heeft ze het herschreven en de twee een noodlottig einde beschonken.'

Met name het plan om ze eerst te laten ontsnappen en dan alsnog een noodlottig einde geven, zit mij dwars. Het kan hier iig niet om Harry gaan in mijn ogen. Waarvoor zou hij moeten ontsnappen? Hij heeft immers mensen die achter hem staan en die hem beschermen.

Daarentegen is het wel mogelijk dat mensen die Harry graag mag op dit lijstje staan. Denk dan bijvoorbeeld aan Ron, Hermelien, Hagrid enz. Juist zij kunnen in de problemen zijn gekomen en moesten zien te ontsnappen. Tevens hebben zij een sleutelrol in het verhaal gespeeld. Waren het niet continue Ron, Hermelien, Marcel, Ginny en Loena die meevochten in deel vijf en deel zes.

De volgende mensen die voor de dood in aanmerking komen zijn mensen van de Orde van de Feniks en de mensen van de Sluipwegwijzer. De mensen met de meeste kans zijn naar mijn idee Lupos, Pippeling en mensen uit de familie Wemel. Lupos heeft echter wel de grootste rol van deze mensen. Lupos een weerwolf zal voor mensen op moeten gaan passen.

En als laatste de mensen van de duistere kant. Ook hier zijn twee mensen die het in deel zes behoorlijk bont hebben gemaakt en niet zomaar terug kunnen keren naar de toverwereld. Ik neem aan dat je begrijpt dat ik het hier over Sneep en Draco heb. Zij hebben beide een grote rol in alle delen gespeeld en hebben zich nu al in een lastige situatie gewerkt. Zij zullen of door de goede kant of door de kwade kant waarschijnlijk uit de weg worden geruimd.

Vandaar dat ik denk dat Ron, Hermelien, Lupos, Sneep en Draco de meeste kans maken om te sterven in plaats van dat zij anders gevlucht zouden zijn. Tevens hebben ze alle vijf een sleutelrol in de boeken van Harry Potter.
Harry en Voldemort hebben eveneens sleutelrollen, maar aangezien het laatste boek om hen zal draaien, vermoed ik dat Rowling niet op hen doelde toen ze zei dat er twee sleutelpersonages gingen sterven die eerst gevlucht zouden zijn.


Top
 

 Post subject:
PostPosted: 28 Aug 06 19:47 
Offline
Minister van Toverkunst
User avatar
 Profile

Joined: 23 May 06 17:52
Posts: 330
Location: Delft
Quote:
Rowling vertelde niet alleen dat het twee sleutelpersonages waren, maar ook dat deze anders waren ontsnapt, maar omdat ze niet wilde dat andere schrijvers na haar dood met het succes aan de haal konden gaan door HP verder te laten leven, heeft ze deze twee belangrijke mensen alsnog laten sterven.


Waar heb je gehoord dat ze niet wilde dat andere schrijvers na haar dood met het succes aan de haal kon gaan, want dat heb ik echt nog nooit gehoord :o

Als dat inderdaad het geval zou zijn dan valt mijn verdenking op Hermelien en Ron in het geval iemand anders later 'Hermelien Griffel / Ron Wemel en de Steen der Wijzen' zou gaan schrijven.


Last edited by Matt on 28 Aug 06 20:01, edited 1 time in total.

Top
 

 Post subject:
PostPosted: 28 Aug 06 19:53 
Offline
2e jaars leerling
User avatar
 WWW  Profile

Joined: 28 Aug 06 17:58
Posts: 28
Location: Zwollywood
Dit is afkomstig uit het interview dat ze begin augustus heeft gehad met twee mensen die een of andere show presenteerden. Zodra Z-O het weer doet, kan ik het voor je opzoeken, maar anders kost het me teveel tijd om de archieven van andere websites door te spitten.


Top
 

 Post subject:
PostPosted: 27 Feb 07 22:56 
Offline
Minister van Toverkunst
User avatar
 Profile

Joined: 23 May 06 17:52
Posts: 330
Location: Delft
Ik moet denk ik terugkomen op mijn verdenkingen op Hermelien er Ron. Niet dat ze geen kans maken om dood te gaan, maar in ieder geval niet als 'toch helaas niet aan de dood ontsnapten'.

Ik geloof niet dat Rowling hun dood nog zou herzien, hun lot en dat van Harry en Voldemort lag denk ik al langer vast, omdat ze zo cruciaal zijn voor de boeken.

Misschien is het slechts 'wishful thinking' maar ik zat te denken aan Wormstaart als mogelijk slachtoffer, omdat ik zelf ook niet zou weten of ik zou willen dat hij bleef leven om zijn fouten te herstellen of dat hij dood zou moeten omdat hij alsnog de Potters heeft verraden.

_________________
Image


Top
 

 Post subject:
PostPosted: 28 Feb 07 17:20 
Offline
2e jaars leerling
User avatar
 WWW  Profile

Joined: 31 May 06 12:59
Posts: 42
Location: IJsselstein
Rowling heeft gezegd dat er twee sleutelpersonages doodgaan, maar dat betekent niet dat er niet meer kunnen doodgaan. Ik denk dat ze die twee bedoelt aan de goeie kant. Wormstaart is ook een sleutelpersonage, net als Sneep en Draco. Maar als ze alledrie echt slecht zijn, dan denk ik dat ze het niet overleven. Voldemort zelf nog niet eens meegerekent.

Ik snap eigenlijk niet waarom Rowling bang is dat andere verder gaan schrijven. :? Heeft ze nooit van copyright enz. gehoord? Ik vind dat het idee dat een ander mogelijk haar verhaal verder zou schrijven niet de inhoud van boek 7 zou moeten beïnvloeden. Ook kan ze altijd afronden met een tijdsprong van bijvoorbeeld, 140 jaar waar Harry eindelijk sterft.

Maar om het over de doden te hebben. Aan de goede kant verwacht ik dat Charlie Wemel, Prof. Anderling en Hagrid gevaar lopen. Ik geloof niet dat Lupos gevaar loopt, omdat Rowling een beginnende verhouding is begonnen tussen Lupos en Tops. Het zou wel heel wreed zijn van haar om dat dan zo snel weer af te kappen.


Top
 

 Post subject:
PostPosted: 28 Feb 07 19:01 
Offline
Minister van Toverkunst
User avatar
 Profile

Joined: 23 May 06 17:52
Posts: 330
Location: Delft
Tenzij ze Tonks ook laat sterven natuurlijk, maar dat soort romantiek zie ik echter niet weggelegd voor JKR...

Ik zou prof. Anderling en Charlie echter geen sleutelpersonages noemen, daarvoor is hun rol gewoon te klein. Hagrid is wel een mogelijkheid, maar hiervoor geldt hetzelfde als voor Ron en Hermelien: Rowling zal hun lot hoogst waarschijnlijk niet veranderen. Dat is misschien een wat wilde aanname, maar ik geloof wel dat het ongeveer zo werkt. Ik beweer trouwens niet dat ze dus dood kunnen gaan, alleen dat ze geen betrekking hebben op deze uitspraak van JKR.

Sneep is ook zo'n twijfelgeval als Wormstaart: willen we hem dood of niet? Maar ik zou hem op het eerste gezicht in diezelfde categorie plaatsen als Hermelien, Ron en Hagrid, omdat het zo'n cruciaal karakter is. Ik denk dat we op zoek moeten naar sleutelpersonages die echter niet zo belangrijk zijn dat JKR hun lot al veel eerder zou hebben beslist.

_________________
Image


Top
 

 Post subject:
PostPosted: 21 Jul 07 11:54 
Offline
1e jaars leerling
 Profile

Joined: 10 May 07 17:38
Posts: 5
Location: overal
ik denk dat ze severus sneep ,fred wemel ,aloster 'dwaaloog' dolleman ,peter pippeling en marten asmodom vilijn gaan vermoord worden en misschien rubius hagrid en dobby en knijsters:twisted: :evil: :twisted: :twisted: :evil: :twisted: :evil: :twisted: :evil: :twisted: :evil: :twisted: :idea:

_________________
imperio, crucio, avada kedavra


Top
 

 Post subject:
PostPosted: 22 Jul 07 12:29 
Offline
1e jaars leerling
 Profile

Joined: 10 May 07 17:38
Posts: 5
Location: overal
ik geloof dat ze het over Sneep en Van Detta had en dat ze die eerst hebben latten vluchten en dat ze samen een koppel worden

_________________
imperio, crucio, avada kedavra


Top
 

 Post subject:
PostPosted: 22 Jul 07 19:48 
Offline
2e jaars leerling
 Profile

Joined: 7 May 07 14:58
Posts: 26
Location: Roosendaal
ik weet het niet zeker..zolang lupos maar blijft leven..maar dat dacht ik ook bij otp..toen wilde ik ook niet dat sirius doodging... :cry:

_________________
It's your turn now!


Top
 

Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 9 posts ] 


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 9 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
The team - Delete all board cookies - All times are UTC + 1 hour

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group cron