HP Headquarter » Forum

Forum

FAQ - Register - Login

Remus toch dood?


Post new topic Reply to topic  [ 4 posts ] 
Author Message
 Post subject: Remus toch dood?
PostPosted: 28 Aug 06 18:24 
Offline
2e jaars leerling
User avatar
 WWW  Profile

Joined: 28 Aug 06 17:58
Posts: 28
Location: Zwollywood
Aangezien we er al lang achter zijn dat Rowling alle namen en spreuken rechtstreeks uit het Latijn heeft gehaald, begon ik mij een ding af te vragen. Remus.

-> Tweelingbroer van Romulus. Bij een ruzie over de naam van de stad, die ze stichtten (het latere Rome) of de grootte van de muren werd hij door zijn broer gedood.
Bron: Mythologisch woordenboek.

Zou er enigzins toch een mogelijkheid kunnen bestaan dat Remus vermoord wordt? Ik weet dat hij een van de lievelingetjes van Rowling is, maar aan de andere kant boek 3 vermeldde over de vele brieven die Zweinstein zou krijgen met het lesgeven door een weerwolf. Mensen, maar ook zeker tovenaars en heksen zijn niet blij met een weerwolf. Ze doen er dan ook vaak van alles voor om zo iemand uit de weg te ruimen...
Weerwolven kunnen niet tegen zilver, en er ging een tijd het gerucht dat Remus vermoord zou worden door de zilveren hand van Peter Pippeling...
Nu is het wel duidelijk dat Remus geen tweelingbroer heeft, maar ik heb zo hier en daar wel gehoord dat hij een broer zou hebben. Misschien nog een mogelijke aanwijzing?

Allemaal losse dingen, maar volgens mij kan er best een kern van waarheid in zitten. Wat denken jullie ervan?


Top
 

 Post subject:
PostPosted: 28 Aug 06 19:28 
Offline
Minister van Toverkunst
User avatar
 Profile

Joined: 23 May 06 17:52
Posts: 330
Location: Delft
Als ik het me goed herinner heeft Rowling zowel het gerucht dat Remus nog een broer had als het gerucht dat Pippeling hem zal vermoorden ontkent, maar ik zal nog even verder zoeken in welk interview dat was.


Top
 

 Post subject:
PostPosted: 28 Aug 06 19:32 
Offline
2e jaars leerling
User avatar
 WWW  Profile

Joined: 28 Aug 06 17:58
Posts: 28
Location: Zwollywood
Rowling heeft ontkent dat Remus een tweelingbroer, maar niet dat hij een broer zou hebben. Tevens heb ik ook nooit gehoord dat Peter Remus niet zou vermoorden en dat terwijl ik nieuwsposter ben op een site.
Ik wil dus aangeven dat niet de hele theorie zal kloppen, maar er toch wel een aannemelijke kans is dat Remus deel 7 niet zal overleven.


Top
 

 Post subject:
PostPosted: 28 Aug 06 19:44 
Offline
Minister van Toverkunst
User avatar
 Profile

Joined: 23 May 06 17:52
Posts: 330
Location: Delft
Je hebt helemaal gelijk. Op de site van JK Rowling stond over de kans dat Peter Remus vermoord alleen dat zijn zilveren hand niet het einde zal betekenen voor Remus, dus hij zou hem net zo goed kunnen AK'en. Maar een broer die geen tweelingbroer is en Romulus zou heten zou een beetje afdoen aan de mythe van Romulus en Remus, al is het niet onmogelijk omdat JKR al vaker mythes een beetje heeft veranderd om te gebruiken in haar verhaal.


Top
 

Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 4 posts ] 


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
The team - Delete all board cookies - All times are UTC + 1 hour

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group cron