HP Headquarter » Forum

Forum

FAQ - Register - Login

Wicca / Vuurbaken van Cate Tiernan


Post new topic Reply to topic  [ 1 post ] 
Author Message
 Post subject: Wicca / Vuurbaken van Cate Tiernan
PostPosted: 18 Jan 11 0:23 
Offline
Schouwer
User avatar
 WWW  Profile

Joined: 6 Jun 06 20:06
Posts: 206
Location: Never mind...
Cate Tiernan

Ze is geboren in New Orleans in het jaar 1961, ze ging naar school in New York, daarna verhuisde ze weer terug naar New Orleans. Ze verhuisde weer terug naar New York (Manhattan), ze werkte daar bij een uitgeverij. In 1990 kwam haar eerste kinderboek uit en sindsdien heeft ze de Wicca-serie en de Vuurbaken-serie op haar naam staan. Ze is nu momenteel bezig met het schrijven van een nieuw boek [spoiler]Immortal Beloved[/spoiler]

Wicca-serie

Image

Deze serie bestaat uit de volgende boeken:
1. Boek der Schaduwen
2. De Heksenkring
3. Heksenbloed
4. Zwarte Magie
5. Ontwaken
6. Behekst
7. Noodkreet
8. Erfgoed
9. Conflict
10. Zoeker
11. Oorsprong
12. Eclips
13. Afrekening
14. Lotsbestemming
15. Nachtkind

Waar gaat het over?
De serie gaat over Morgan Rowlands, ze ontdekt dat ze een bloedheks is. Ze maakt kennis met Cal Blaire, die haar introduceerde in de wereld van Wicca. In de cirkels, merkt ze dat ze uitzonderlijke krachten heeft. Maar ze maakt ook dingen mee (positieve en negatieve), die haar verdere leven beïnvloeden.

Vuurbaken-serie

Image

Deze serie bestaat uit de volgende boeken:
1. Een schaal van wind;
2. Een cirkel van as;
3. Een veer van steen;
4. Een ketting van water.

Waar gaat het over?

De serie gaat over Thaïs Allard en Clio Martin, wanneer Thaïs haar vader verliest bij een auto-ongeluk moet ze in New Orleans gaan wonen. Ze gaat daar wonen bij iemand die ze niet kent, in New Orleans ontdekt ze dat een tweelingzusje heeft Clio Martin. Niet alleen dat ontdekt Thaïs, ze ontdekt ook dat ze afstamt van een heksenfamilie en dat ze over magische krachten beschikt. In de coven Vuurbaken spelen Thaïs en Clio een belangrijke rol.

Mijn mening:

Wicca-serie
Deze boeken zijn echt leuk om te lezen, vooral de vlotte schrijfstijl van Cate Tiernan spreekt me aan. Niet al te lange dialogen, korte hoofdstukken en ze schrijft erg pakkend. Je moet wel beginnen bij deel 1 Boek der Schaduwen, omdat het één doorlopend verhaal is. Anders snap je sommige dingen niet met de geschiedenis van Morgan. In deze serie is Morgan mijn lievelingspersonage, omdat ze me erg aardig en intelligent lijkt.

Vuurbaken-serie
Ik vind deze boeken heerlijk om te lezen, het zijn vrij simpele boeken, maar soms moet je wel je hoofd erbij houden. Dit omdat het soms nog wat snel kan gaan. Mijn lievelingspersonages in die serie zijn Thaïs, Clio en hun "grootmoeder". De boeken zijn spannend en mysterieus. Waarom ik dat precies vind, kan ik niet precies uitleggen.

_________________
Ron "Sunshine, daisies, butter mellow,
Turn this stupid, fat rat yellow."


Top
 

Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 1 post ] 


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
The team - Delete all board cookies - All times are UTC + 1 hour

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group cron