HP Headquarter » Forum

Forum

FAQ - Register - Login

Geesten


Post new topic Reply to topic  [ 16 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
 Post subject: Geesten
PostPosted: 27 Aug 06 21:19 
Offline
3e jaars leerling
User avatar
 WWW  Profile

Joined: 25 Aug 06 22:09
Posts: 51
Location: World of Shadows
Sommige vinden het onzin, andere geloven er heilig in, en weer andere weten het niet...Geesten!

Geloven jullie in geesten? En waarom dan wel of waarom niet? Wat vind jij ervan dat andere het wel/niet geloven?

In dit topic gaan we het lekker hebben over spoken!

_________________
Wanna see my world of Shadows?

Shadows Master


Kom bij Zwadderich!


Top
 

 Post subject:
PostPosted: 28 Aug 06 13:50 
Offline
Hoofd van Schouwerdepartement
User avatar
 WWW  Profile

Joined: 28 May 06 13:46
Posts: 491
Location: Delft
Ik geloof er zeker in! Ik bedoel, waarom zou het niet kunnen, en er zijn zoveel waarnemingen enzo. Maar ik denk niet dat al die personen die beweren dat ze met geesten kunnen praten echt zijn.
Bep het medium van tv west lijkt wel echt, laats hadden ze zelfs een geest op film vastgelegd. Dit was bij de gevangenpoort in den haag. Daar wemelt het van de geesten volgens Bep en volgens de bewaker van het museum. Er is daar bijv. een bed, dat ze iedere ochtend op moeten maken omdat het beslapen is. Ook horen ze kettingen rinkelen op zolder.

_________________
Image
Image


Top
 

 Post subject:
PostPosted: 28 Aug 06 13:53 
Offline
1e jaars leerling
User avatar
 WWW  Profile

Joined: 27 Aug 06 15:38
Posts: 16
Location: Somewhere by Ottery St. Catchpole
Ik geloof zeker weten in geesten, ik heb ze zelf nooit kunnen zien, maar ik geloof echt wel dat er mensen zijn die ze wel kunnen zien. Ik vind zulke dingen echt interessant.

Maar mij lijkt het ook wel eng als je opeens een geest kan zien, voornamelijk als het iemand is die je kent

_________________
♪ "Wit beyond measure is man's greatest treasure" ♪

**♥**Kom gauw naar Ravenklauw**♥**


Top
 

 Post subject:
PostPosted: 28 Aug 06 13:56 
Offline
4e jaars leerling
 Profile

Joined: 24 Aug 06 12:43
Posts: 128
Location: Planet 24GF
Jip, ik geloof in geesten, al heb ik zelf nog géén gezien, toch geloof ik erin. Ik vind dat achter dit leven er nog een leven is, dus een soort leven waar mensen gaan als ze dood zijn :wink:

Ik zou niet weten waarom er hier geesten zijn, misschien omdat hun opdracht nog maar net moet beginnen.

Zoals LunaLovegood zei, ik zou ook niet een bekende willen zien als een geest! Het zou zo raar zijn om iemand dood te zien, die je vroeger hebt gekent :?

_________________
Image
Image

Why are you reading these, you need to read what's above me [/strainge] !


Last edited by Wicked Sprout on 19 Oct 06 20:34, edited 1 time in total.

Top
 

 Post subject:
PostPosted: 28 Aug 06 14:09 
Offline
3e jaars leerling
User avatar
 WWW  Profile

Joined: 25 Aug 06 22:09
Posts: 51
Location: World of Shadows
Ook ik geloof in geesten, sterker nog ik heb ze gezien. Voor het eerst toen ik een jaar of 7 was, doodsbang was ik toen. Nu zie ik ze nog wel eens, maar voel ik ze eerder dan dat ik ze zie.

Naast geesten zie ik ook af en toe van de bollen, maar die zijn eerder irritant dan leuk... :P

De meeste mediums geloof ik ook wel, alleen jammer dat het soms echt te overdreven wordt... Ik geloof in reincanatie, en dat de zielen/geesten van mensen in een soort hiernamaals wachten om opnieuw geboren te worden, maar dat sommige blijven hangen hier op aarde. Omdat ze een taak hebben te vervullen bijvoorbeeld.

_________________
Wanna see my world of Shadows?

Shadows Master


Kom bij Zwadderich!


Top
 

 Post subject:
PostPosted: 28 Aug 06 15:46 
Offline
2e jaars leerling
User avatar
 WWW  Profile

Joined: 31 May 06 12:59
Posts: 42
Location: IJsselstein
Het hoeven geen echte geesten te zijn die je ziet, maar hallucinaties, of geesten, ik zou het niet weten. Doordat bijna alles tegenwoordig verklaard kan worden, geloof ik niet helemaal meer of er geesten zijn. Dieren kunnen al gekloond (gemaakt) worden dus wie zegt dat er over een paar decennia of eeuwen mensen gemaakt kunnen worden die een eigen leven lijden. Om eerlijk te zijn geloof ik wel in een hiernamaals, maar niet in geesten of een man met een witte baard.


Top
 

 Post subject:
PostPosted: 28 Aug 06 19:16 
Offline
2e jaars leerling
User avatar
 WWW  Profile

Joined: 28 Aug 06 17:58
Posts: 28
Location: Zwollywood
Ik ben nog steeds niet geheel overtuigd van het bestaan van geesten. Waarschijnlijk ben ik toch te nuchter dat ik eerst wil zien voor ik er pas in geloof. Maar toch zegt mijn innerste dat ze wel degelijk bestaan en dat ik hun aanwezigheid kan voelen.
Een jaar of drie heb ik slapeloze nachten gehad, omdat er een energieveld op mijn kamer hing die maar niet weg wilde. :roll:


Top
 

 Post subject:
PostPosted: 18 Oct 06 17:16 
Offline
Hoofd van Schouwerdepartement
User avatar
 WWW  Profile

Joined: 28 May 06 13:46
Posts: 491
Location: Delft
Iedere woensdag avond om 23.00 is er op discovery channel een programma: The Haunting. Hierin komen allerlei geestverschijningen aan bod. Ik heb vorige week voor het eerst een aflevering gezien, en ik vond het best goed! Ik ga vanavond zeker weer kijken!

_________________
Image
Image


Top
 

 Post subject:
PostPosted: 31 Dec 06 13:00 
Offline
Hoofd van Schouwerdepartement
User avatar
 WWW  Profile

Joined: 28 May 06 13:46
Posts: 491
Location: Delft
Dit programma is er jammer genoeg niet meer :S Tenminste deze twee weken niet, misschien dat het later nog terugkomt...

_________________
Image
Image


Top
 

 Post subject:
PostPosted: 22 Jan 07 15:19 
Offline
Hoofd van Schouwerdepartement
User avatar
 WWW  Profile

Joined: 28 May 06 13:46
Posts: 491
Location: Delft
Ik heb dit weekend een docu gezien over exhorcismes. Het was echt heel interressant. Ik vond het vooral interressant omdat er echte beelden van exorcismes werden gebruikt!

_________________
Image
Image


Top
 

 Post subject:
PostPosted: 11 May 07 16:45 
Offline
Hoofd van Schouwerdepartement
User avatar
 WWW  Profile

Joined: 28 May 06 13:46
Posts: 491
Location: Delft
:shock: A haunting is terug!!!! Iedere doordeweekse avond om 1.00 uur op Discovery Channel. Ik kijk het nu al een paar weken (steeds vergeten het hier te melden) Het is iig weer heel gaaf!

_________________
Image
Image


Top
 

 Post subject:
PostPosted: 14 May 07 12:55 
Offline
3e jaars leerling
 Profile

Joined: 29 May 06 14:23
Posts: 66
Celaglar wrote:
Ik geloof er zeker in! Ik bedoel, waarom zou het niet kunnen, en er zijn zoveel waarnemingen enzo. Maar ik denk niet dat al die personen die beweren dat ze met geesten kunnen praten echt zijn.
Bep het medium van tv west lijkt wel echt, laats hadden ze zelfs een geest op film vastgelegd. Dit was bij de gevangenpoort in den haag. Daar wemelt het van de geesten volgens Bep en volgens de bewaker van het museum. Er is daar bijv. een bed, dat ze iedere ochtend op moeten maken omdat het beslapen is. Ook horen ze kettingen rinkelen op zolder.


Lol, die aflevering heb ik ook gezien, maar ik vond die Bep nou niet echt zo heel erg overtuigend! Ze alleen maar iets in de trend van: 'Oooo, ik voel, dat hier iets heel ergs is gebeurd!'


Top
 

 Post subject:
PostPosted: 14 May 07 12:58 
Offline
3e jaars leerling
 Profile

Joined: 29 May 06 14:23
Posts: 66
Silveryne wrote:
Ik ben nog steeds niet geheel overtuigd van het bestaan van geesten. Waarschijnlijk ben ik toch te nuchter dat ik eerst wil zien voor ik er pas in geloof. Maar toch zegt mijn innerste dat ze wel degelijk bestaan en dat ik hun aanwezigheid kan voelen.
Een jaar of drie heb ik slapeloze nachten gehad, omdat er een energieveld op mijn kamer hing die maar niet weg wilde. :roll:


Ja, dat herken ik. Toen ik een jaar of drie vier werd, heb ik weleens nachten gehad, waarop het leek, alsof de gordijnen van mijn kamer dreigend op me af kwamen. Echt heel erg angstaanjagend vond ik dat :shock:


Top
 

 Post subject: geesten
PostPosted: 20 Jun 07 17:31 
Offline
Snul
 Profile

Joined: 20 Jun 07 17:06
Posts: 1
echt niet geesten bestaan niet want er is niks wetenschappelijk bewezen


Top
 

 Post subject:
PostPosted: 20 Jun 07 17:59 
Offline
5e jaars leerling
User avatar
 YIM  Profile

Joined: 14 Jun 07 21:12
Posts: 164
Location: Veldhoven
Ik ben zelf een gelovig persoon.
Als christen geloof ik niet zozeer in geesten, maar we hebben het er wel eens overgehad bij categesatie (soort bijbelschool of hoe je het wilt noemen). Daar kwan uit dat er wel degelijk meer is tussen hemel en aarde dan de meeste mensen denken. Dit zou je geesten kunnen noemen en hoeft niet altijd goed of altijd slecht te zijn.

Mijn conclusie er is iets, maar wat weet ik niet en zolang het mij maar met rust laat vind ik het prima.

_________________
Domkop! Blubber! Kleinood! Kriel!

dank u


(Mensen als ik soms bot overkom, dan is dat niet persoonlijk bedoeld.)


Top
 

Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 16 posts ]  Go to page 1, 2  Next


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
The team - Delete all board cookies - All times are UTC + 1 hour

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group cron