HP Headquarter » Forum

Forum

FAQ - Register - Login

Wicca


Post new topic Reply to topic  [ 6 posts ] 
Author Message
 Post subject: Wicca
PostPosted: 27 Aug 06 21:17 
Offline
3e jaars leerling
User avatar
 WWW  Profile

Joined: 25 Aug 06 22:09
Posts: 51
Location: World of Shadows
Tegenwoordig hoor je het steeds vaker dat tieners ervoor uit durven te komen dat ze heksen zijn. Dit geloof kent net zoals alle andere vele vooroordelen, terwijl de meeste vreselijke onzin zijn.

Zijn er op dit forum nog meer wicca's? Ben je er geen, wat vind je er dan van? Nee wacht, voordat ik iedereen voor ga kauwen wat het precies inhoud, laat ik het jullie lekker zelf bedenken...DUs mensen, wat denken jullie dat wicca is? Dit is beter, want van mij krijg je waarschijnlijk alleen maar zonnige kanten te horen, en hoe geweldig het wel niet is...

_________________
Wanna see my world of Shadows?

Shadows Master


Kom bij Zwadderich!


Top
 

 Post subject:
PostPosted: 27 Aug 06 21:28 
Offline
4e jaars leerling
 Profile

Joined: 24 Aug 06 12:43
Posts: 128
Location: Planet 24GF
Ikzelf bent geen wicca, ik heb enorm begrip en respect voor mensen die Wicca's zijn. Zij houden de natuur nog in stand, want ze word vernietigd door de moderne mens. Ok bestaat het geloof al eeuwen en toch zijn er nog veel Wicca's die veel wijsheid hebben. En die verhalen van oude en lelijke heksen die mensen betoverden, allemaal lariekoek>.<

Ik geloof erin, maar ik doe zelf niet aan Wicca :wink:

_________________
Image
Image

Why are you reading these, you need to read what's above me [/strainge] !


Top
 

 Post subject:
PostPosted: 28 Aug 06 13:10 
Offline
2e jaars leerling
 Profile

Joined: 23 Aug 06 17:53
Posts: 29
Location: Noord Holland
Geloof zelf wel in Wicca, doe er ook redelijk veel aan,
Dit is alleen kaarten leggen en Pendelen.
Vindt het een erg mooi geloof, ik ben dan een binnenmens, maar ik vindt het ook mooi om te fietsen door de duinen heen,
Helaas vindt mijn moeder het niet goed dat ik er aan doe, maar ik bepaal dat zelf!

_________________
Our wrongs remain unrectified, And our souls won't be exhumed


Top
 

 Post subject:
PostPosted: 28 Aug 06 13:31 
Offline
1e jaars leerling
User avatar
 WWW  Profile

Joined: 27 Aug 06 15:38
Posts: 16
Location: Somewhere by Ottery St. Catchpole
Ik vind Wicca helemaal geweldig.. Ik was daar eerder echt heel erg mee bezig.. Aleen nu wat minder... Ik deed aan Rune leggingen enzo en ik had een BOS.. Die ik nog steeds bij houd..

Ik vind dat allemaal heel interessant allemaal

_________________
♪ "Wit beyond measure is man's greatest treasure" ♪

**♥**Kom gauw naar Ravenklauw**♥**


Top
 

 Post subject:
PostPosted: 28 Aug 06 13:39 
Offline
3e jaars leerling
User avatar
 WWW  Profile

Joined: 25 Aug 06 22:09
Posts: 51
Location: World of Shadows
Het is leuk te lezen dat zo veel mensen geintreseerd zijn in Wicca, en allemaal weten wat het is... Ik blij!

Ik doe er zelf ook aan, maar dan ook echt bijna alles. Ik heb een pendel, tarot kaarten, runen, een BOS, een artaar...en noem maar op...
Note: vanavond volle maan :P

_________________
Wanna see my world of Shadows?

Shadows Master


Kom bij Zwadderich!


Top
 

 Post subject: Re: Wicca
PostPosted: 11 Oct 08 10:47 
Offline
1e jaars leerling
 WWW  Profile

Joined: 10 Oct 08 18:08
Posts: 14
Location: Oud-Turnhout, België
Ik ben een Wiccan en ik ben er erg trots op ^^
De interesse is er bij mij al enkele jaren, maar ik noem me nog maar een jaar ofzo echt een Wiccan.
Daarvoor deed ik enkel aan Tarot, Pendelen, Runen... en zocht ik gewoon vanalles op over Wicca. Ik vond niet dat ik, als dat het enige was, dat ik deed, mezelf een Wiccan kon noemen.
Sinds een jaar probeer ik nu, de sabbats/esbats zo goed mogelijk te vieren, schrijf ik actief in m'n BOS (hoewel het nu een beetje stilligt omdat ik een ander schrift wil om in te schrijven) en het belangrijkste, ik kom er nu ook voor uit dat ik een Wiccan ben.
Ik verstopte me namelijk omdat ik slechte reacties wilde vermijden. Maar daar voelde ik me niet goed bij, ik had het gevoel dat ik mezelf niet kon zijn. Dus heb ik besloten om mezelf niet langer te verstoppen en er gewoon voor uit te komen. Slechte reacties negeer ik nu gewoon. Als mensen niet kunnen aanvaarden dat ik een Wiccan ben, moeten ze maar gewoon uit m'n buurt blijven.

Voor mij was het ook best wel lastig om het aan m'n ouders, vooral m'n moeder, te vertellen. M'n moeder had namelijk op tv ooit een heks gezien en toen vond ze dat die persoon gek was ofzo. Ga dan maar eens vertellen dat je zelf zo bent. Nu ik er bij stilsta, heb ik het nooit écht gezegd tegen haar ook niet, denk ik, toch niet met zoveel woorden. Maar ze weet het wel en ze aanvaardt het nu ook. Ze heeft nu wel ingezien dat Wiccans niet gek zijn :)

_________________
Out of my mind...

Back in 5 minutes!


Top
 

Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 6 posts ] 


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
The team - Delete all board cookies - All times are UTC + 1 hour

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group cron