HP Headquarter » Forum

Forum

FAQ - Register - Login

Transfiguratie


Post new topic Reply to topic  [ 3 posts ] 
Author Message
 Post subject: Transfiguratie
PostPosted: 22 Jun 08 10:00 
Offline
3e jaars leerling
User avatar
 Profile

Joined: 18 Jun 08 16:24
Posts: 72
Location: Antwerpen
"Hallo allemaal!" verteld professor Faunasiër enthousiast. "Ik ben jullie nieuwe leerkracht transfiguratie en ik heb wel zin om veel kinderen te helpen met dit verschrikkelijk moeilijke vak!" gaat professor Faunasiër verder. "Als jullie aan mijn lessen willen deelnemen, en eigenlijk is dat verplicht om naar het volgende jaar over te mogen... moeten jullie onderstaand aanmeldingsformulier naar mij versturen per uilenpost(PB)." zei professor Faunasiër.

Code:
[b]Naam leerling: [/b][url=proffiellink]Naam leerling[/url]
[b]Leeftijd: [/b]
[b]Afdeling:[/b]
[b]Jaar:[/b]


"Tijdens mijn lessen gelden volgende regels die in acht moeten worden genomen!" verteld Grothgar. "Het is niet om jullie bang te maken, maar Transfiguratie of gedaanteverwisseling, vraagt nu eenmaal honderd procent concentratie!" verklaarde professor Faunasiër. Hij tikt met zijn toverstok op het schoolbord achter hem en er verschijnen een tal van regeltjes.

1. Professor altijd aanspreken met professor Faunasiër.
2. Vragen en problemen met transfiguratie kunnen altijd worden opgelost door bijlessen via pb.
3. Domme vragen bestaan niet! Dus wees niet bang om op tijd en stond extra uitleg te vragen. Ik ben een professor en geen monster.
4. Taken worden altijd afgegeven met naam, datum, afdeling en jaar. Zo niet... dan moet ik in het pb-venster kijken van wie het komt en dat vergt heel veel moeite! Geen naam, afdeling, jaar of datum is -1.
5. Taken en toetsen worden per pb naar mij verstuurd!
6. Mijn taken en toetsen bevatten zowel theoretische vragen die je uit het hoofd kunt leren als echte denkvragen die online praktijkvragen inhouden in zover dat dat mogelijk is online!
7. Onderling is er respect voor iedere leerling!
8. vereik veel leerstof in dit lokaal, maar vergeet ook niet dat er altijd plezier aanwezig moet zijn!


"Zo nu jullie deze regeltjes hebben gelezen," zei professor Faunasiër, "dan kunnen we volgende keer echt aan de lessen beginnen!" verteld professor Faunasiër tegen de klas en laat de klas naar buiten gaan.

Leerlingenlijst en puntenlijst:
ZWADDERICH - Afdelingshoofd: Professor Faunasiër
JoanneHance 1ste jaars
Taak 1 - Transfiguratie, wat is het?
4,5/8 ( 4,5/8 en 0/4 bonus)

Agenda:
Les 1 - Transfiguratie, wat is het?

_________________
I sometimes find and I'm sure you now the feeling of having to many thoughts and memmories crammed into my mind.


Last edited by Albus Severus on 23 Jun 08 10:23, edited 5 times in total.

Top
 

 Post subject: Les 1 - Transfiguratie, Wat is het?
PostPosted: 22 Jun 08 14:07 
Offline
3e jaars leerling
User avatar
 Profile

Joined: 18 Jun 08 16:24
Posts: 72
Location: Antwerpen
"Welkom klas," Zei professor Faunasiër toen hij de klas binnenliet, "Vandaag kunnen we dan eindelijk met de echte lessen beginnen." Hij wachtte totdat iedereen achter zijn of haar schoolbank zat en riep de namenlijst af. Iedereen was aanwezig dus kon hij verder gaan met de les. "Vandaag gaat het een redelijk saaie les worden. Maar ik waarschuw jullie nu al, dat dit niet altijd zo gaan zijn. Dit wil niet zeggen dat er nog saaie lessen op het programma staan!" vertelde Grothgar. "Ok nu genoeg getreuzeld, laat ons beginnen met de les!" zei professor Faunasiër streng!
Grothgar draaide zich om naar het schoolbord en tikte er een keer op. In rode letters verscheen er...

DEFINITIE VAN TRANSFIGURATIE
Transfiguratie is het veranderen van wezens, personen of voorwerpen in andere wezens, personen of voorwerpen doormiddel van toverkracht en niet door toverdrank!

Professor Faunasiër zei de definitie hardop en benadrukte enkele woorden waaronder toverkracht en toverdrank er twee van waren. "Toverdranken," zei hij, "zullen nooit in de lessen transfiguratie voorkomen, dit omdat toverdranken voor een bepaalde tijd duren naargelang de dosis." verklaarde hij. "Als je over transfiguratie spreekt zal het altijd in samenhang gaan met toverkracht. En de gedaanteverandering duurt zo lang tot de persoon die de spreuk heeft gebruikt deze opheft!" "Dus als iemand ooit over toverdranken bezig is mijn les, dan is die niet aan het spreken over mijn les!" zei professor Faunasiër streng en keek iedere leerling even in de ogen aan!
"Verder kan transfiguratie in vele vormen komen... de simpelste vorm is misschien wel een lucifer in een naald veranderen. Hoewel ik denk dat velen onder jullie daar het ook al moeilijk genoeg mee gaan hebben." zei de professor. "De moeilijkste vorm is misschien wel faunaat zijn." vertelde hij verder. Weer draaide Grothgar zich om naar het schoolbord en tikte nogmaals op het bord. De definitie van transfiguratie verdween en in de plaats daarvan verscheen een andere definitie maar die van faunaat...

DEFINITIE VAN FAUNAAT
Faunaten zijn mensen die zichzelf doormiddel van magie kunnen veranderen in dieren.


Net zoals de vorige definitie zei de professor deze hardop en nadien veranderde hij zich in amper een oogwenk in een grote Witte arend. Hij vloog naar de andere kant van het lokaal en werd terug een menselijke gedaante! "Ik ga hier stoppen over faunaten want dat is pas leerstof voor het zesde jaar!" zei Grothgar alsof er nooit iets geburt was!

"Zo dit was dan de les!" zei de professor en met een tik op het bord verscheen een taak. "Inleveren tegen de volgende les!" zei hij!

Taak 1: Transfiguratie, Wat is het?
1. Vertel in je eigen woorden wat transfiguratie is! 5 punten
2. Als je een faunaat was. In welk dier zou je dan willen veranderen en waarom? 3 punten
BONUS*: Wat verwacht je zeker te zien in de lessen transfiguratie?

*Het puntentotaal van de bonusvraag is de helft van de taak. Vermits deze taak slechts op 8 punten staat kun je maximaal 4 punten krijgen voor deze bonus!

_________________
I sometimes find and I'm sure you now the feeling of having to many thoughts and memmories crammed into my mind.


Top
 

 Post subject: Les 2 - Luaald
PostPosted: 25 Jun 08 14:27 
Offline
3e jaars leerling
User avatar
 Profile

Joined: 18 Jun 08 16:24
Posts: 72
Location: Antwerpen
"Hallo klas!" zei Professor Faunasiër doodnormaal. "Ik ben zwaar teleurgesteld in jullie. Vele van jullie zijn gebuisd op jullie eerste taak en de besten die zijn er nipt door met een 4,5/8." vertelde de Professor. "Ik verwacht niet van jullie dat jullie zo'n flauwe antwoorden geven. Als ik vragen stel waar zowel ja als nee juist kan zijn dan verwacht ik van jullie argumenten waarom wel en waarom niet." zei Grothgar. "Ook vermeld ik nogmaals dat mijn klaslokaal geen brievenbus is voor huiswerk. Huiswerk stuur je mij persoonlijk met je naam, jaar, afdeling en datum in het bericht per uil(=pb) op." zei Professor Faunasiër. "Jullie zijn dus gewaarschuwd, en dit is de laatste keer dat ik dit zeg. Voor mij maakt het niet uit of je jaar dubbelt of niet!" zei Grothgar streng.
"Maar goed," zei professor Faunasiër al iets opgewekter, "vandaag gaan we een eerste spreuk leren. Jullie gaan namelijk een naald in een lucifer veranderen." Professor Faunasiër nam zijn prachtige toverstaf en hield duidelijk zichtbaar een naald in zijn hand. Hij zei hardop, terwijl hij met zijn toverstok een klein zwiepje maakte: "Luaald!" De naald was direct in een lucifer veranderd. "Ok," zei de professor, "nu is het jullie beurt. Voor jullie ligt een naald. Neem jullie toverstok en oefen de spreuk, ik kom rond om jullie allemaal persoonlijk te verbeteren."

Na een klein uurtje.

"Zo, een aantal van jullie zullen nog hard moeten oefenen, maar er zitten ook al een aantal die het beginnen te kunnen. Bij die laatste moet het nog wat zekerder overkomen." Professor Faunasiër tikte op het bord en zei: "voor jullie het lokaal verlaten moeten jullie je huiswerk in je agenda overschrijven."

Op het bord stond:

HUISWERK:
1. Welke spreuk hebben we vandaag geoefend? (1 punt)
2. Schrijf een opstel van minimum 10 regels over je praktijkervaring in de les. (10 punten)
3. Als je de spreuk weet die een naald in een lucifer doet veranderen, wat zou dan - als je logisch nadenkt - de spreuk zijn om een lucifer in een naald te veranderen? (1 punt)
BONUS: Maak een vorderingendagboek van minstens 3 dagen waarin je je problemen, vorderingen, ... ivm met de aangeleerde spreuk.

_________________
I sometimes find and I'm sure you now the feeling of having to many thoughts and memmories crammed into my mind.


Top
 

Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 3 posts ] 


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
The team - Delete all board cookies - All times are UTC + 1 hour

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group cron