HP Headquarter » Forum

Forum

FAQ - Register - Login

Een stukje uit een je columns


Post new topic Reply to topic  [ 4 posts ] 
Author Message
 Post subject: Een stukje uit een je columns
PostPosted: 26 Oct 06 20:53 
Offline
1e jaars leerling
 Profile

Joined: 26 Oct 06 20:45
Posts: 5
Quote:
Waar ik ook moeite mee had waren al die mislukte samenwerkingen met andere websites en steeds maar weer die eeuwige strijd tussen websites.


Je hebt de afgelopen tijd gemerkt dat samenwerken met sites letterlijk onmogelijk is. Dit komt omdat iedere site zijn eigen belang voorop zal stellen. De strijd tussen HP sites zal altijd blijven en dat is denk ik ook goed. De concurrentiestrijd (die in sommige opzichten zeker "moordend" is) houdt je als webmaster/medewerker scherp; je weet waaraan je moet werken om je doelen te halen. Je gaat nog meer je best doen en haalt werkelijk alles uit de kast. En als je meer je best doet, en leden zien dat en maken er gebruik van, dat doet je als webmaster/medewerker neem ik aan ook goed.

Samenwerkingen zijn op zich leuk, maar die belemmeren over het algemeen je eigen belangen en zoals we in het verleden wel hebben gemerkt (HPHQ en nog drie andere websites) was het een puinhoop: een site werd zelfs compleet uitgesloten (omdat die webmaster zogenaamd een grote mond had - geen namen). Zolang iedereen niet op 1 lijn zit, geen site beheert van dezelfde grote en elkaar niet respecteert, zul je nooit tot samenwerking komen. Dat heeft het desbetreffende samenwerkingsverband (wederom geen namen) bewezen!


Top
 

 Post subject:
PostPosted: 26 Oct 06 21:21 
Offline
Minister van Toverkunst
User avatar
 Profile

Joined: 23 May 06 17:52
Posts: 330
Location: Delft
Helaas moet ik na enkele maanden ervaring toegeven dat je gelijk hebt (ook al wilde ik dat in het begin niet echt geloven, zoals je wist :P ), samenwerkingen zijn heel lastig op te zetten en voorlopig niet reëel voor HPHQ. Voorlopig staan er inderdaad ook geen samenwerkingen met andere HP-sites op het programma en ik betwijfel of ik er in de toekomst nog wel aan wil beginnen - al sluit ik natuurlijk niks uit.

En die marktwerking (of de concurrentiestrijd zoals jij het noemt) houdt je inderdaad scherp en je hebt groot gelijk als je zegt dat het noodzakelijk is voor een constante verbetering van de HP websites. Dat betekent overigens niet dat het ook altijd even leuk is, maar de laatste tijd leggen ook steeds meer sites het loodje en ik ben dan ook best trots dat HPHQ er nog steeds is.

Hiermee heb je ook meteen een antwoord op je eigen commentaar gegeven voor mijn 'betwistbare' maatregel (geen contacten met staff andere grote HP-sites voor beta testers). Ik heb me erbij neergelegd dat er een - soms heftige - concurrentiestrijd is om bezoekers, en daarom is het noodzakelijk om sommige projecten in het 'geheim' uit te voeren om de positie van de site niet in gevaar te brengen. Zo heb ik net weer een site gezien die een idee van HPHQ heeft gekopieerd, al was het in dit geval niet zo erg, omdat het idee in eerste instantie al niet erg origineel was.

_________________
Image


Top
 

 Post subject:
PostPosted: 27 Oct 06 10:04 
Offline
1e jaars leerling
 Profile

Joined: 26 Oct 06 20:45
Posts: 5
Matt wrote:
Helaas moet ik na enkele maanden ervaring toegeven dat je gelijk hebt (ook al wilde ik dat in het begin niet echt geloven, zoals je wist :P ), samenwerkingen zijn heel lastig op te zetten en voorlopig niet reëel voor HPHQ. Voorlopig staan er inderdaad ook geen samenwerkingen met andere HP-sites op het programma en ik betwijfel of ik er in de toekomst nog wel aan wil beginnen - al sluit ik natuurlijk niks uit.

En die marktwerking (of de concurrentiestrijd zoals jij het noemt) houdt je inderdaad scherp en je hebt groot gelijk als je zegt dat het noodzakelijk is voor een constante verbetering van de HP websites. Dat betekent overigens niet dat het ook altijd even leuk is, maar de laatste tijd leggen ook steeds meer sites het loodje en ik ben dan ook best trots dat HPHQ er nog steeds is.

Hiermee heb je ook meteen een antwoord op je eigen commentaar gegeven voor mijn 'betwistbare' maatregel (geen contacten met staff andere grote HP-sites voor beta testers). Ik heb me erbij neergelegd dat er een - soms heftige - concurrentiestrijd is om bezoekers, en daarom is het noodzakelijk om sommige projecten in het 'geheim' uit te voeren om de positie van de site niet in gevaar te brengen. Zo heb ik net weer een site gezien die een idee van HPHQ heeft gekopieerd, al was het in dit geval niet zo erg, omdat het idee in eerste instantie al niet erg origineel was.


Ik heb al eens eerder aangegeven (volgens mij zweeft er ergens op een internetsite - niet HP, was een zakelijke site in verband met mijn werk - een column van me rond) dat concurrentie moordend is en dat elke site wil proberen om marktleider te zijn. Je zult in je werk dus eigenlijk "over lijken" moeten gaan. Saamhorigheid en solidariteit is leuk, maar alleen als je lid bent, dit buiten HP om bent of voor een goed doel werkt! In je werk als webmaster of sitemanager, zoals ik, dien je keihard te zijn en de instelling: "ik troef de concurrent keihard af" moeten hebben. Je moet als het ware je "omzet" binnenhalen. Heb je die niet, ben je eigenlijk - in mijn optiek - al verloren. Er is wat voor te zeggen dat je in sommige (nood)gevallen moet samenwerken (bijvoorbeeld bij rampen), maar over het algemeen sta je er alleen voor en zul je alleen naar de top moeten. Samenwerkingen tussen sites zijn over het algemeen vrij nutteloos, en staan expansie en groei enorm in de weg. Als je samenwerkt met sites van hetzelfde laken en pak (dat doen wij bijvoorbeeld op een bepaald vlak - mede op verzoek van een grote organisatie) en je beperkt je tot daar dan is er niks loos.


Top
 

 Post subject: Re: Een stukje uit een je columns
PostPosted: 10 May 08 11:37 
Offline
4e jaars leerling
User avatar
 WWW  Profile

Joined: 21 Apr 08 15:51
Posts: 108
Location: At the moon..
Wel jammer dat het zo onmogelijk is. Maar er zijn wel sommige site die gewoon slecht zijn en sommige die goed zijn, zo'n samenwerking zou niet echt werken denk ik. Ik zou het wel leuk vinden als HPHQ ging samenwerken met Z-O, en dan gewoon linken ofzo. Alhoewel dat nu gewoon niet mogelijk is omdat Z-O veel technische problemen heeft. Door die problemen ben ik overgestapt naar HPHQ. Ik vind het hier ook super, alleen vind ik het echt héél erg jammer dat het hier gewoon totaal niet druk is. Dat moet gewoon echt veranderen. Ik weet niet of die andere HPsites er blij mee zijn, maar de op sites wáár ik een account heb heb ik in mijn onderschrift een link naar HPHQ staan. Ik vind het hier echt leuk, het moet zeker drukker worden, en al helemaal in het RPG gedeelte!

Gr Celeste//Joanne

_________________
HELENA BONHAM CARTER FAN!! http://www.helena-world.com

Waarom is de RPG zo uitgestorven? MENSEN KOM NAAR HET RPG GEDEELTE!!!!!

Image


Top
 

Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 4 posts ] 


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
The team - Delete all board cookies - All times are UTC + 1 hour

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group