HP Headquarter » Forum

Forum

FAQ - Register - Login

Algemeen sorteertopic


Post new topic Reply to topic  [ 2 posts ] 
Author Message
 Post subject: Algemeen sorteertopic
PostPosted: 7 May 08 10:34 
Offline
4e jaars leerling
User avatar
 WWW  Profile

Joined: 21 Apr 08 15:51
Posts: 108
Location: At the moon..
Edit by Minerva Anderling/
In dit topic, sorteer je jezelf door een verhaaltje te schrijven van hoe jouw sortering eruit ziet. Hieronder zie je een voorbeeld van Joanne Hance, die erg goed is, uitgebreid en met sfeer. Het hoeft niet zo lang te zijn als die van Joanne Hance, geef je eigen draai eraan.
Als je gesorteerd bent via dit topic, kan je posten in "Zweinstein", je afdeling en "Klaslokalen".


De Sorteerceremonie

Het is donker buiten, terwijl tientallen bootjes over het pikzwarte meer glijden. Ze varen richting een enorm kasteel. In het achterste bootje zit een behaarde man die bijna zo groot is als een echte reus. Hij verbreekt de stilte door steeds waarschuwingen te roepen naar de eerstejaars in de bootjes. Een blond jongentje is uit een van de achterste bootjes gekukeld en word nu weer in zijn bootje gehezen door de behaarde reus. Hagrid, de reus, vaart daarna weer verder en begint weer vanalles te roepen. Helemaal rechts vaart een bootje met 5 kinderen. Joanne Vandaar, Lucilla Fatum, Aeres Aesopus, Leslix Tiquette en Elian Buifel.

Joanne zit druk met Leslix te praten en plukt tegelijkertijd aan haar lange blonde haar. Elian kijkt stil voor zich uit en Lucilla is druk in discussie met Aeres. "Ik kom toch wel in Zwadderich, maar ik ben benieuwd waneer ik mijn broer weer zie. Ik kan niet wachten om hem het goede nieuws te vertellen!" Zegt Aeres opgewonden. "Hoe kun je dat nou zeggen? Je bent nog lang niet ingedeeld!" Roept Lucilla verontwaardigt. "Nou en, mijn broer kwam toch ook in Zwadderich?" Zegt Aeres direct. "Hou even op ja, jullie schreeuwen de hele boel bij mekaar." Komt Leslix tussenbeide. "Inderdaad!" Zegt Joanne die zich nu ook in de discussie mengt. "Hou erover op, we komen toch wel in Zwadderich." Iedereen zwijgt terwijl ze steeds dichter bij het kasteel komen. Na een tijdje schuift Joanne naar Elian toe. "Wat is er? Sinds de treinreis ben je al zo stil." Vraagt Joanne. "Er is niks hoor." Snauwt Elian maar zijn angstige blik naar het water verraad hem. "Wat?! Ben je bang voor water?" Roept Joanne uit. "Nee! Ssst!" Sust Elian haar. "Niet voor het water, maar voor de wierlingen." Joanne kijkt hem vragend aan. "Wierlingen?" Vraagt ze nieuwsgierig. "Ja. Je weet dat ik bij het Gotenmeer woon, en daarin wonen Wierlingen. En nu vertelde mijn zus dat er volgens Professor Rubbenboor van Verweer tegen de Zwarte Kunsten ook Wierlingen in dit meer wonen. Hij wist het niet zeker, maar volgens hem waren ze er wel. En ik heb nou niet zulke vrolijke herinneringen aan Wierlingen." Vertelt Elian. Maar Joanne kijkt hem opeens heel raar aan. "Ik begrijp je angst, maar wie is er nou bang voor Wierlingen?" Zegt Joanne bot en ze draait zich weer naar Leslix. Elian kijkt sip weg terwijl de bootjes een donkere tunnel invaren. In een door toortsen verlichte grot komen alle bootjes samen.

De bootjes meren aan en alle leerlingen stappen uit. Een druk geroezemoes stijgt op en Hagrid brult luid om iedereen mee te krijgen. Drukkend en duwend gaan ze via een trap naar boven en komen uiteindelijk uit in een grote hal, dé Grote Hal. Een vrouw die een beetje stijvige indruk maakt komt met grote stappen aanlopen. "Welkom iedereen! Volg mij!" Roept ze en gaat hen voor naar een klein kamertje. "Jongens en meisjes! Hiernaast is de Grote Zaal, en we zullen die zo betreden. Dan worden jullie verdeeld over de vier afdelingen van Zweinstein. Ik lees jullie namen omstebeurt op, en dan ga je op het krukje zitten dat ik daar straks plaats. Als je bent ingedeeld ga je naar de afdelingstafel en geniet je van het heerllijke avondmaal!" Vertelt Professor Anderling. Ze opent een de deur die naar de Grote zaal leidt en iedereen volgt haar. Netjes gaan de eerstejaars in rijen staan en luisteren aandachtig naar het lied van de zwarte punthoed, die Professor Anderling net op een houten krukje heeft geplaatst. Wanneer de Hoed klaar is haalt Professor Anderling een perkament tevoorschijn en begint namen op te lezen. Iedereen gaat netjes op het krukje zitten, luistert naar de Hoed, en gaat vervolgens naar hun afdelingstafel.

Na zo'n 10 namen hoort Joanne opeens haar naam. Ze loopt naar het krukje en gaat zitten. Maar er kan geen glimlach af. Eerst zien wat er gebeurt, denkt Joanne. "Zo zo, een Vandaar! Ik kan me jouw ouders nog wel herinneren. Allebei Zwadderich. En de rest van je familie trouwens ook. Waar wil jíj graag?" Vraagt de Hoed aan Joanne. "Zwadderich natuurlijk." Mompelt Joanne. "Ja dat dacht ik wel. Het lijkt me wel duidelijk. ZWADDERICH!" Brult de Hoed en Joanne lacht opgelucht. "Yes!" Mompelt ze en loopt naar de afdelingstafel van Zwadderich die luid klapt en juicht. Ook Elian, Leslix, Lucilla en Aeres worden bij Zwadderich ingedeeld. Vrolijk gaan ze bij elkaar zitten en luisteren naar de toespraak van Professor Perkamentus. Daarna beginnen ze met eten en praten tussendoor vrolijk met elkaar. Ook binden ze gesprekken aan met de andere zwadderaars en merken al gauw wat voor hekel ze hebben aan de griffoendors. Iedereen heeft het over ze. Joanne propt een aardappel in haar mond met een gelukkig gevoel. Ze zit in Zwadderich!

OFF. Het is niet erg kort, maar wel goed genoeg hoop ik!

_________________
HELENA BONHAM CARTER FAN!! http://www.helena-world.com

Waarom is de RPG zo uitgestorven? MENSEN KOM NAAR HET RPG GEDEELTE!!!!!

Image


Top
 

 Post subject: Re: Algemeen sorteertopic
PostPosted: 10 Oct 08 18:33 
Offline
1e jaars leerling
 WWW  Profile

Joined: 10 Oct 08 18:08
Posts: 14
Location: Oud-Turnhout, België
Earane staat ongeduldig te wachten in de Grote Zaal op het moment dat ze eindelijk gesorteerd zal worden.
De hoed, die prfessor Anderling even geleden op een krukje had gelegd, had eerst een lied gezongen en na het horen van het lied, had ze een lichte voorkeur voor de afdeling Griffoendor.
Professor Anderling riep nu namen af van een lange lijst.
Eindelijk hoorde ze haar naam en ze liep naar voren, ging op het krukje zitten en zette de hoed op. Hij zakte over haar ogen, zodat de overvolle Grote Zaal uit het zicht verdween en het enige dat ze nog zag was de zwarte binnenkant van de hoed.
Een stemmetje begon in haar oor te fluisteren.
"Hmm, jij beschikt wel over een portie moed en ik zie dat je vrienden alles voor je betekenen. Maar je bent ook best slim. Nou, dat wordt:
GRIFFOENDOR!"

Earane zet de hoed af, loopt naar de tafel van Griffoendor en gaat zitten. Een grote glimlach verschijnt op haar gezicht.

_________________
Out of my mind...

Back in 5 minutes!


Top
 

Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 2 posts ] 


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
The team - Delete all board cookies - All times are UTC + 1 hour

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group cron