HP Headquarter » Forum

Forum

FAQ - Register - Login

Afbreekpunt Deathly Hallows


Post new topic Reply to topic  [ 11 posts ] 
Author Message
 Post subject: Afbreekpunt Deathly Hallows
PostPosted: 15 Mar 08 19:33 
Offline
Minister van Toverkunst
User avatar
 Profile

Joined: 23 May 06 17:52
Posts: 330
Location: Delft
Nu bekend is geworden dat DH inderdaad in twee delen zal worden verfilmd (zie het subforum 'nieuws') rijst bij mij de vraag waar ze het boek zullen gaan opsplitsen. Ik denk dat er een grote kans bestaat dat ze een cliffhanger willen aan het einde van het eerste deel, maar aan de andere kant is het ook wel vaak zo dat er gekozen wordt voor een einde dat wel een beetje bevredigend is.

Ik heb even willekeurig iets over het midden het boek opengeslagen - want voor de 'Final Battle' zullen ze vast wel extra tijd uittrekken - en kwam terecht bij het punt dat Harry het zwaard van Griffoendor uit de poel moet gaan opvissen. Het lijkt me best een redelijke optie dat dit inderdaad het eindpunt van het eerste deel gaat worden, omdat het dan toch nog een redelijk 'happy end' heeft met het feit dat Ron terugkeert.

Misschien niet een héél boeiend onderwerp, maar we hebben nou eenmaal niet veel meer om over te discussieren :P

_________________
Image


Top
 

 Post subject: Re: Afbreekpunt Deathly Hallows
PostPosted: 25 Mar 08 20:28 
Offline
3e jaars leerling
 Profile

Joined: 29 May 06 14:23
Posts: 66
Ik denk dat deel 1 bij een spannend punt eindigt, gewoon uit pure winstgedachte. Door het einde zoveel mogelijk open te laten worden er nu eenmaal meer mensen naar de volgende film gelokt. Het lijkt me inderdaad reeel dat deel 1 dan eindigt als Ron net is teruggekomen, maar de kijker dat dan nog niet weet dat Ron de persoon is die Harry uit het meer heeft gesleurd.


Top
 

 Post subject: Re: Afbreekpunt Deathly Hallows
PostPosted: 1 Apr 08 17:09 
Offline
2e jaars leerling
User avatar
 Profile

Joined: 19 Jan 08 20:14
Posts: 26
Location: Eibergen
Ik vind het punt met het zwaard en het meer ook een goede, maar dan wel op een cliffhanger manier, bijvoorbeeld dat Harry nog gered moet worden. Ik denk dat dat de kijkers snel weer teruglaat komen voor het tweede deel, vooral degene die de boeken niet hebben gelezen.

_________________
'Cause I'm broken when I'm open,
And I don't feel like I am strong enough


Top
 

 Post subject: Re: Afbreekpunt Deathly Hallows
PostPosted: 2 Apr 08 21:25 
Offline
Schouwer
User avatar
 WWW  Profile

Joined: 6 Jun 06 20:06
Posts: 206
Location: Never mind...
Grote kans dat het punt van de splitsing bij het stuk komt waarbij Ron terugkeert en ze het zwaard vinden bij de poel. Heb toenet nog even het boek opengeslagen op de helft, het is tijdens hoofdstuk 19 "De Zilveren Hinde". Het is toch een hoofdstuk met wat rare wendingen; Ron komt terug, mysterieuze Patronus, Harry die wordt gered door Ron en nog veel meer rare dingen. Ik sluit me volledig bij jullie aan dat het wel een spanned slot moet worden van deel 1.

_________________
Ron "Sunshine, daisies, butter mellow,
Turn this stupid, fat rat yellow."


Top
 

 Post subject: Re: Afbreekpunt Deathly Hallows
PostPosted: 2 Apr 08 22:46 
Offline
Hoofd van Schouwerdepartement
User avatar
 WWW  Profile

Joined: 28 May 06 13:46
Posts: 491
Location: Delft
Ben ik de enige die dat stuk eigenlijk totaal niet boeiend vond? Ik vond het niet echt spannend, en Ron die terugkeerde had ik ook niet echt behoefte aan, ik vond hem eigenlijk een beetje een lafaard en verader...

_________________
Image
Image


Top
 

 Post subject: Re: Afbreekpunt Deathly Hallows
PostPosted: 3 Apr 08 15:23 
Offline
2e jaars leerling
User avatar
 Profile

Joined: 2 Apr 08 14:07
Posts: 21
Location: Groningen
Ik wil niet als meeloper klinken maar ik vind eigenlijk ook dat Ron nooit weg had mogen gaan, echte vrienden laten je niet in de steek. Hoe moeilijk het ook wordt. Dat hij met hangende pootjes terugkwam bewijst voor mij ook alleen maar dat het een verrader is. Want hij durfde niet naar zijn ouderlijk huis terug te keren, maar heeft een tijdje rondgezworven.

_________________
Dus...
Eens kijken wat dit allemaal is...
Whaha vette humorxD:P


Top
 

 Post subject: Re: Afbreekpunt Deathly Hallows
PostPosted: 3 Apr 08 17:58 
Offline
Hoofd van Schouwerdepartement
User avatar
 WWW  Profile

Joined: 28 May 06 13:46
Posts: 491
Location: Delft
Dat had ik dus ook. Ik vond het in de Vuurbeker al raar dat hij zo deed, en ik vond het dus helemaal raar in Relieken omdat hij toen echt toonde dat hij zelf naief is en zomaar zijn vrienden laat vallen. Dat was echt een punt waarbij Ron één van mijn minst favoriete personages werd. Ik begrijp gewoon niet dat je je vrienden zo kan laten vallen, en al helemaal niet als je weet wat ervan afhangt.

_________________
Image
Image


Top
 

 Post subject: Re: Afbreekpunt Deathly Hallows
PostPosted: 3 Apr 08 19:20 
Offline
Minister van Toverkunst
User avatar
 Profile

Joined: 23 May 06 17:52
Posts: 330
Location: Delft
Ter verdediging van Ron: ik denk dat Rowling ook duidelijk wilde houden dat zijn weglopen vooral een resultaat was van het medaillon-Gruzielement. Hij is van de drie zeker degene met het minste zelfvertrouwen en dat is wat hem ook altijd achtervolgt, zoals te zien is wanneer hij het Gruzielement moet vernietigen.

Nu was Ron nooit echt een van mijn favoriete personages, maar lafaard lijkt me niet de juiste omschrijving (blijkbaar is dat trouwens een belediging die bij nog een aantal andere HP-personages erg hoog op wordt genomen)

_________________
Image


Top
 

 Post subject: Re: Afbreekpunt Deathly Hallows
PostPosted: 6 May 08 16:26 
Offline
4e jaars leerling
User avatar
 WWW  Profile

Joined: 21 Apr 08 15:51
Posts: 108
Location: At the moon..
Ik vind dat jullie allemaal gelijk hebben. En idd bij dat deel wat Matt heeft bedacht lijkt mij wel redelijk. Helaas duurt het echt nog eeuwen voordat HP7 in de bios te zien is! Ik heb het al genoteerd hoor!

Het is trouwens toch ook zo dath HP6 the Movie eerst in December uit zou komen in NL maar nu pas in Februari uitkomt? Dit past niet echt bij dit topic maar ik vroeg het me opeens af toen ik net aan het typen was. Iemand een antwoord?

_________________
HELENA BONHAM CARTER FAN!! http://www.helena-world.com

Waarom is de RPG zo uitgestorven? MENSEN KOM NAAR HET RPG GEDEELTE!!!!!

Image


Top
 

 Post subject: Re: Afbreekpunt Deathly Hallows
PostPosted: 6 May 08 23:43 
Offline
Hoofd van Schouwerdepartement
User avatar
 WWW  Profile

Joined: 28 May 06 13:46
Posts: 491
Location: Delft
Daar heb ik in een ander topic antwoord op gegeven. ;)

_________________
Image
Image


Top
 

 Post subject: Re: Afbreekpunt Deathly Hallows
PostPosted: 7 May 08 9:46 
Offline
4e jaars leerling
User avatar
 WWW  Profile

Joined: 21 Apr 08 15:51
Posts: 108
Location: At the moon..
Jaaah had ik gezien :oops: Ik kan het alleen niet weg editten :( Maarjah, ik hoop dat niemand het opmerkt....

_________________
HELENA BONHAM CARTER FAN!! http://www.helena-world.com

Waarom is de RPG zo uitgestorven? MENSEN KOM NAAR HET RPG GEDEELTE!!!!!

Image


Top
 

Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 11 posts ] 


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
The team - Delete all board cookies - All times are UTC + 1 hour

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group cron