HP Headquarter » Forum

Forum

FAQ - Register - Login

Review 2DVD Order of the Phoenix


Post new topic Reply to topic  [ 3 posts ] 
Author Message
 Post subject: Review 2DVD Order of the Phoenix
PostPosted: 31 Dec 07 18:58 
Offline
Minister van Toverkunst
User avatar
 Profile

Joined: 23 May 06 17:52
Posts: 330
Location: Delft
Ik heb zojuist de extra's op de DVD van Order of the Phoenix gezien en ik moet helaas zeggen dat ik er enorm in ben teleurgesteld.

Er zijn 4 "extra's":
- Deleted Scenes
- Trailing Tonks
- Secrets of Harry Potter
- The Magic of Editing

Deleted Scenes
Geen volwaardige scènes te vinden hier, meestal zijn het begin en eindes van scènes die gewoon in de film voorkomen en daarom erg saai.

Trailing Tonks
Misschien nog wel de minst tegenvallende extra op de DVD. Het is een soort Behind de Scenes, waarbij we Nathalie Tena volgen terwijl zij over de set loopt. Af en toe is het best leuk, maar het blijft heel erg oppervlakkig; zo wordt het art department binnen een luttel minuutje afgewerkt, terwijl dit mijns inziens toch erg interessant is bij HP films.

Secrets of Harry Potter
Het meest afschuwelijke gedrocht op de DVD. Zo te zien wilden ze de mensen laten kennismaken met ideeën uit de Harry Potter boeken, maar deze prachtige thema's proberen ze dan te onderbouwen met scènes uit vorige films. Ook worden enkele 'experts' over HP aan het woord gelaten en dat is al helemaal niet om aan te zien. Dit is zo'n oppervlakkige beschouwing dat zelfs mensen die de boeken nooit hebben gelezen hier niets nieuws zullen horen.

The Magic of Editing
Een heel kort verhaaltje over hoe scènes worden ge-edit, te weten muziek, geluidseffecten en camerahoeken. Uiteindlijk mag je zelfs je eigen scène gaan editen (sarcastisch Hoera!! geroep), wat bijzonder weinig voorstelt.

Ik ben bijna woedend dat ze dit als bonus DVD durven te verkopen, dus mijn advies is: koop de 1-Disc DVD, want de 2-Disc DVD is echt totale geldverspilling.

_________________
Image


Top
 

 Post subject: Re: Review 2DVD Order of the Phoenix
PostPosted: 31 Dec 07 19:07 
Offline
Hoofd van Schouwerdepartement
User avatar
 WWW  Profile

Joined: 28 May 06 13:46
Posts: 491
Location: Delft
Ik kan alleen maar zeggen datik het hier totaal mee eens ben. Ik vind sowieso dat de extra dvd's van de HP films bij iedere film slechter worden. Er heeft nog nooit een goede/leuke/uitgebreide making off bij gezeten. Meestal heb je de bonusdisc wel in een half uurtje gezien, terwijl er zoveel valt te vertellen. Ik denk dat ze datnooit zullen begrijpen daar...

_________________
Image
Image


Top
 

 Post subject: Re: Review 2DVD Order of the Phoenix
PostPosted: 31 Dec 07 20:22 
Offline
Schouwer
User avatar
 WWW  Profile

Joined: 6 Jun 06 20:06
Posts: 206
Location: Never mind...
Ik moet zeggen dat ik ook redelijk teleurgesteld was bij de extra's van de 2e DVD. Ik had zeker meer verwacht, sinds dat Chris Columbus niet meer de regiseur is, valt het me allemaal tegen. Ik vond de extra's op de eerste twee DVD's erg leuk om te zien. Het is allemaal afgeraffeld enzo. De extra's kijk ik hoogstens 1 keer en daarna eigenlijk nooit meer.

_________________
Ron "Sunshine, daisies, butter mellow,
Turn this stupid, fat rat yellow."


Top
 

Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 3 posts ] 


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
The team - Delete all board cookies - All times are UTC + 1 hour

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group cron