HP Headquarter » Forum

Forum

FAQ - Register - Login

Harry Potter and the Order of the Phoenix


Post new topic Reply to topic  [ 12 posts ] 
Author Message
 Post subject: Harry Potter and the Order of the Phoenix
PostPosted: 25 Apr 07 9:21 
Offline
Hoofd van Schouwerdepartement
User avatar
 WWW  Profile

Joined: 28 May 06 13:46
Posts: 491
Location: Delft
Zoals op de hoofdpagina van HPHQ te lezen valt, is de trailer van HP5 online verschenen:
http://www.youtube.com/watch?v=14KlsramMHg
http://video.aol.co.uk/video-film/1891890

Wat vinden jullie van de trailer? Ik ben persoonlijk erg blij dat Fred en George erin zitten, dit is een geweldig stuk in het boek en hopelijk nu ook in de film. De trailer ziet iig goed uit!


_________________
Image
Image


Top
 

 Post subject:
PostPosted: 27 Apr 07 20:56 
Offline
3e jaars leerling
 Profile

Joined: 29 May 06 14:23
Posts: 66
Ja, helemaal te gek! Kan niet wachten op de film!!! :D


Top
 

 Post subject:
PostPosted: 10 May 07 18:21 
Offline
1e jaars leerling
 Profile

Joined: 10 May 07 17:38
Posts: 5
Location: overal
zal de beste van de vijf
maar de zevende zal de beste zijn
van allemaal

_________________
imperio, crucio, avada kedavra


Top
 

 Post subject:
PostPosted: 11 May 07 16:36 
Offline
Hoofd van Schouwerdepartement
User avatar
 WWW  Profile

Joined: 28 May 06 13:46
Posts: 491
Location: Delft
Daar hopen we natuurlijk wel op. Ik hoop dat ze de stijgende lijn die met deel 4 begonnen is doorzetten, want als ze weer terug gaan naar het niveau van deel 3 wordt het niks als verfilming. En misschien dat het scheelt dat Yates waarschijnlijk ook blijft bij deel 6, zo is het makkelijker om die lijn door te zetten. Het kan volgens mij niet goed zijn om steeds van regisseur te veranderen.

@martenasmodomvilijn: Zou je je ff voor willen stellen, dan weet ik tegen wie ik praat :D

_________________
Image
Image


Top
 

 Post subject:
PostPosted: 23 May 07 13:49 
Offline
Hoofd van Schouwerdepartement
User avatar
 WWW  Profile

Joined: 28 May 06 13:46
Posts: 491
Location: Delft
Nu er steeds meer stukjes van de film te zien zijn, krijg ik toch wel heel erg veel zin in de film. Ik heb het idee dat er nu eindelijk ECHT getoverd gaat worden in de films, niet meer die rare zwakke spreukjes uit de andere films. Ik heb er echt zin in!

_________________
Image
Image


Top
 

 Post subject:
PostPosted: 13 Jul 07 9:55 
Offline
Hoofd van Schouwerdepartement
User avatar
 WWW  Profile

Joined: 28 May 06 13:46
Posts: 491
Location: Delft
***Spoiler***


Op 13 juli ben ik naar Harry Potter and the Order of the Phoenix geweest. Vol verwachting ben ik in de bioscoop gaan zitten. Ik had al een aantal recensies gelezen en ook de reacties op internet waren erg goed. Maar wat een tegenvaller zeg! Ik vond het echt zwaar teleurstellend.

Ik wil absoluut niet gaan zeuren over dingen die wel in het boek staan, maar niet in de film voorkomen, dit houd je namelijk altijd. Wat ik echter wel slecht vind zijn dingen die onnodig veranderd zijn.

Zo blijf ik de houding van Dumbledore erg slecht vinden. In deze film is er een stuk waar Trelawney wordt weggestuurd. Alle leerlingen staan te kijken en Perkamentus komt naar buiten. Hij verteld dat Trelawney mag blijven. Hij loopt weer terug het kasteel in en schreeuwt tegen de leerlingen: “Hebben jullie geen studeerwerk te doen?”. Ik vond dit heel erg storend omdat Dumbledore zoiets nooit zou hebben gezegd.

Er zitten vele belangrijke stukken uit het boek in de film, zo ook het vertrek van de Weasleys. Dit vond ik erg leuk gedaan. Ook Dumbledore’s Army vind ik goed gedaan, er wordt tenminste meer getoverd!

Ook het begin van de film is anders dan het boek. Harry en Dursley confronteren elkaar nu op een open veld en rennen dan een tunnel in, alwaar ze worden aangevallen door Dementors die er totaal anders uitzien dan in PoA (waar zijn de kappen gebleven?).

Professor Umbridge vind ik erg goed gelukt, ze wordt goed gespeeld. Luna Lovegood vind ik ook wel aardig gelukt.

Het belangrijkste deel van de film, het eind gevecht, vind ik totaal mislukt! Als ze aankomen op het ministerie zijn ze al heel snel in de kamer met de Profetieën. Als ze tegen de Deatheaters beginnen te vechten doen die helemaal niets terug, waardoor je niet het idee hebt dat ze echt in gevaar zijn. Als de Orde er bij komt wordt het wel een stuk gaver. Ze zijn echt aan het vechten, al krijg je nooit een gevecht goed te zien. Ook de dood van Sirius is bij mij het verkeerde keelgat ingeschoten. In het boek weet je niet zeker dat Sirius dood is omdat hij gewoon door het gordijn valt, in de film wordt hij echter geraakt door een Avada Kedavra vloek en valt dan door het gordijn! Dit vind ik echt heel erg slecht.

Harry wordt kwaad en rent achter LeStrange aan. Dan verschijnen Voldemort en Dumbledore en wordt het echt spectaculair, denk je…

Ze beginnen te vechten, maar het lijkt er totaal niet op. Op een gegeven moment is het zelfs zo erg dat het verschrikkelijk veel lijkt op het gevecht in GoF, ik had zelfs het idee dat die straal van Priori Incantatem letterlijk was gekopieerd uit de vierde film. Daarna lijkt het gevecht even de gode kant op te gaan totdat Voldemort weer uit Harry’s lichaam gaat. Nu ligt Harry op de grond, Dumbledore zit naast hem, en Voldemort staat naast hem. Voldemort zegt wat tegen Harry terwijl Dumbledore naast hem zit en totaal niks meer doet. Heel vaag…

Het gesprek tussen Harry en Dumbledore is ook heel erg ingekort, waardoor er niks meer overblijft van de belangrijke dingen. Er wordt maar heel even over de profetie gepraat en dat is het.

Ik kan zo nog veel meer dingen opnoemen die gewoon niet kloppen met de boeken. Al met al was het absoluut geen slechte film maar wel een ontzettend bagger verfilming!

***einde spoiler***

_________________
Image
Image


Top
 

 Post subject:
PostPosted: 13 Jul 07 14:49 
Offline
2e jaars leerling
 Profile

Joined: 7 May 07 14:58
Posts: 26
Location: Roosendaal
Mijn verwachtingen voor deze film, na het lezen van het boek waren zeer hoog..maar toch..

ik vond de film ook zeer tegenvallen.
maar toch heb ik het niet droog kunnen houden hoor! Dat beeld van Lupos die Harry tegen moet houden vond ik erg emotioneel..

En dat stukje van dat Sirius Harry James noemt is ook geweldig!



Maar idd vallen er veel dingen tegen. De meeste worden goedgemaakt door de muziek en het werk van de acteurs..maar het kan beter.

_________________
It's your turn now!


Top
 

 Post subject: gwn
PostPosted: 30 Jul 07 11:58 
Offline
1e jaars leerling
 YIM  Profile

Joined: 30 Jul 07 10:19
Posts: 15
Location: hhh
ja ik vindt het jammer at sirius dood gaat harry heeeft nu bijna geen familie meer

_________________
gfdgdffgfdgd


Top
 

 Post subject:
PostPosted: 24 Aug 07 18:36 
Offline
Hoofd van Schouwerdepartement
User avatar
 WWW  Profile

Joined: 28 May 06 13:46
Posts: 491
Location: Delft
Ik ga vanavond weer naar de bioscoop, maar ik ga dit keer wel met de instelling dat het een ontzettend slechte film is. Ik hoop dat hij daarom dit keer iets minder erg zal zijn. :P

_________________
Image
Image


Top
 

 Post subject:
PostPosted: 25 Aug 07 12:29 
Offline
Hoofd van Schouwerdepartement
User avatar
 WWW  Profile

Joined: 28 May 06 13:46
Posts: 491
Location: Delft
Ik ben gister dus voor de tweede keer geweest, en de film blijft slecht. Het viel me nu ook op dat Luna af en toe de spreuk Levicorpus gebruikt, terwijl die toch echt uit het boek van de Halfbloed Prins komt?!

De dood van Sirius is ook de tweede keer tenenkormmend slecht, en een heleboel dingen komen half afgemaakt over. Ook maakt de film naar mijn mening gebruik van onzinnige scenes, zoals het papieren vogeltje van Patil. Dit duurt vrij lang en had beter gebruikt kunnen worden om bijvoorbeeld een paar seconden toe te voegen aan het gesprek tussen Harry en Dumbledore, dat nu een bedroevend korte scene is. Als ik nu een lijst op zou moeten geven met beste Potter verfilming, dan zou Order of the Phoenix op de op één na laatste plek verschijnen:

1. Philosophers stone
2. Chamber of Secrets
3. Goblet of Fire
4. Order of the Phoenix
5. Prisoner of Azkaban

Ik hoop dat de David Yates met The Halfblood Prince veel goed zal maken.

_________________
Image
Image


Top
 

 Post subject:
PostPosted: 25 Aug 07 12:54 
Offline
5e jaars leerling
User avatar
 YIM  Profile

Joined: 14 Jun 07 21:12
Posts: 164
Location: Veldhoven
Wat betreft het volgen van het boek is OotP een van de slechtste films ooit dat klopt, maar film techniesch gezien (dus hou de flim er uit ziet, effecten ect. ect.) is het weer geen slechte film.

_________________
Domkop! Blubber! Kleinood! Kriel!

dank u


(Mensen als ik soms bot overkom, dan is dat niet persoonlijk bedoeld.)


Top
 

 Post subject:
PostPosted: 18 Sep 07 22:32 
Offline
Minister van Toverkunst
User avatar
 Profile

Joined: 23 May 06 17:52
Posts: 330
Location: Delft
Inmiddels is het al meer dan een maand geleden dat ik de film heb gezien, maar ik zag dat ik nog niet eens commentaar heb gegeven...

Ik ben het helemaal eens met nutty professor. Het was soms tenenkrommend om te zien hoe erg het boek 'bewerkt' is tot een script, maar qua actie vond ik het best een vermakende film. Het duel in het ministerie was bijvoorbeeld beter uitgewerkt dan ik van te voren had verwacht (al was het wel totaal anders dan het beeld dat ik erbij had) - weer eens wat anders dan met pistolen of zwaarden maar alsnog met het gevoel dat er flinke actie is tijdens het gevecht.

Een ander hoogtepunt vond ik Omber, natuurlijk is het gewoon een irritant personage, vooral in de boeken, maar wat het goede eraan was, is dat je haar gewoon wilt slaan :wink: en dat is precies wat je in de boeken ook hebt en ik geloof dat dat ook de essentie is van haar personage als door JKR bedacht.

Ik zou denken dat als je de boeken niet had gelezen dat het dan waarschijnlijk wel de beste film uit de reeks tot nu toe is, ware het niet dat een van de vrienden met wie ik naar de bios was geweest en die niet het vijfde boek had gelezen, juist vond dat deze film als film (en dus niet als verfilming) het af moest leggen tegen GoF. Hij was namelijk van mening dat het verhaal veel minder een 'doel' had dan GoF, een probleem dat bij de boeken ook al ooit aangekaart is op dit forum. Na een korte discussie moest ik hem daar dan ook gelijk in geven, want als je de boeken niet allemaal zou hebben gelezen dan begrijp je waarschijnlijk niet wat precies het doel is van wat er gedaan wordt.
Ja natuurlijk, je zou begrijpen dat Voldemort moet worden uitgeschakeld, maar binnen de film ontbreekt de informatie om echt het gevoel uit de boeken van het gevaar van Voldemort over te brengen. Er wordt dan ook niet echt ergens naar iets toegewerkt (want je weet in dat geval nog niets af van de finale in het ministerie) en de film zou dus een onsamenhangend geheel kunnen zijn. (Maar aangezien de meeste mensen de boeken wel zullen hebben gelezen, is dat in ieder geval voor hun niet echt een groot probleem.)

Mijn punt is dus dat je in het geval dat je de boeken hebt gelezen met het gevoel zit van: 'het boek was toch echt beter' en 'wat hebben ze met mijn mooie Harry Potter boek gedaan :cry: '. En als je de boeken juist niet hebt gelezen zit je met een film zonder een echt boeiend verhaal.

Over het algemeen heb ik zelf echter een redelijk goed gevoel overgehouden aan de film, een mening die misschien ook behoorlijk is beïnvloed door de lage verwachting die ik had (door Robins toedoen :P ).

_________________
Image


Top
 

Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 12 posts ] 


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
The team - Delete all board cookies - All times are UTC + 1 hour

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group cron