HP Headquarter » Forum

Forum

FAQ - Register - Login

Wallpapers


Post new topic Reply to topic  [ 7 posts ] 
Author Message
 Post subject: Wallpapers
PostPosted: 29 Jan 07 22:28 
Offline
Minister van Toverkunst
User avatar
 Profile

Joined: 23 May 06 17:52
Posts: 330
Location: Delft
Ik ben de afgelopen dagen weer aan de slag gegaan met het maken van wallpapers, maar ik zit met het dilemma dat ik ze eigenlijk niet zo fantastisch vind maar ik weet niet echt wat er fout aan is.

Image

Image

Graag hoor ik van misschien wat meer ervaren wallpapermakers wat er eigenlijk ontbreekt. Ik denk dat het grootste probleem is dat ik het te 'artistiek' wil maken, terwijl eenvoud misschien wel de beste manier is.

_________________
Image


Last edited by Matt on 18 Mar 07 0:15, edited 1 time in total.

Top
 

 Post subject:
PostPosted: 30 Jan 07 10:35 
Offline
Hoofd van Schouwerdepartement
User avatar
 WWW  Profile

Joined: 28 May 06 13:46
Posts: 491
Location: Delft
Ik ben uiteraard geen ervren wallpapermaker maar ik vind wel dat je wallpapers vaak te druk zijn, en het is soms ook lastig om te zien wat er allemaal opstaat. Misschien is eenvoud idd beter?

_________________
Image
Image


Top
 

 Post subject:
PostPosted: 3 Feb 07 14:54 
Offline
Minister van Toverkunst
User avatar
 Profile

Joined: 23 May 06 17:52
Posts: 330
Location: Delft
Nou ik heb de weg van de eenvoud gevolgd en alhoewel ik tevreden ben over het resultaat, betwijfel ik de waarde van de wallpaper. Iedereen kan op deze manier een wallpaper maken en dat maakt het niet echt 'fanart', of wel soms...

Image

_________________
Image


Top
 

 Post subject:
PostPosted: 18 Mar 07 0:18 
Offline
Minister van Toverkunst
User avatar
 Profile

Joined: 23 May 06 17:52
Posts: 330
Location: Delft
Excusez moi voor de dubbelpost, maar ik wil graag wat meningen over mijn nieuwste wallpaper:

Image

Dit is de eerste keer dat ik echt tevreden ben met het resultaat: het is eenvoudig, maar toch niet leeg. Het enige probleempje was dat het niet heel erg scherp is, omdat ik een afbeelding heb moeten vergroten. Als ik er zin in heb ga ik dat misschien nog proberen te verbeteren, maar voor de rest is ie zo wel goed :D

_________________
Image


Top
 

 Post subject:
PostPosted: 8 Aug 07 21:57 
Offline
Schouwer
User avatar
 WWW  Profile

Joined: 6 Jun 06 20:06
Posts: 206
Location: Never mind...
Het viel me al op bij de laatste wallpaper Matt dat het stukje van Harry, Ron en Hermelien wat onscherp was. Meestal kan je beter kiezen voor plaatjes van deze pixelgrootte of iets groter: 1024x768 (beeldsschermformaat van de meeste beeldschermen). Deze zien er als je ze zo op je desktop zet al goed uit en met photoshop kun je deze ook beter verkleinen. Je kunt beter plaatjes verkleinen dan vergroten denk ik altijd maar. Ik vind al je wallpapers leuk, maar misschien is het leuk om een keertje een wallpaper te maken met een speciale rand er omheen, geeft ook altijd heel wat. Of met kleureffecten spelen is ook altijd leuk.

_________________
Ron "Sunshine, daisies, butter mellow,
Turn this stupid, fat rat yellow."


Top
 

 Post subject: Re: Wallpapers
PostPosted: 6 May 08 9:15 
Offline
4e jaars leerling
User avatar
 WWW  Profile

Joined: 21 Apr 08 15:51
Posts: 108
Location: At the moon..
Ik vind het erg mooie wallpapers, maar ik heb misschien wat tips. Ik ben zelf namelijk ook al heel lang bezig met blenden, wallies maken en alles wat daar in de buurt komt.

-Probeer ook eens wat te maken met Photofiltre. Ikzelf doe het daar meestal mee, maar je kan het ook combineren tussen Photofiltre en Photoshop.
-Over de Wallpapers: Probeer idd het wat simpeler te maken, maar dan gecombineert. Doe bijvoorbeeld 1 effen achtergrond en dan wat meerdere geblende plaatjes. Of doe een leuk texture als achtergrond en dan 1 plaatje.
-Als het om een soort filmposter gaat is het leuk om bijv. wat plaatjes van de acteurs en actrices samen te voegen met dan een leuke tekst erdoor heen.
-Als je met Photofiltre de wallpaper vergroot blijft hij wel normaal, en word dan niet onduidelijk of wazig. Zorg alleen wel dat je de Nederlandse versie krijgt van Photofiltre..
-Ik doe altijd ideeen op van andere wallpapers die je op internet kunt vinden. Typ dus eens gewoon wat in bij google/afbeeldingen, dan vind je een hoop inspiratie!
-Download allerlei fonts, stamps, textures en brushes. Het is leuk om dat te mixen een meestal word je wallie dan niet saai, te druk of wattan ook!

Ik probeer niet stoer te doen ofzo, maar de tips van hierboven zijn echt zelfbedachte tips die ik zelf ook altijd gebruik. Ik ga zelf ook nog een topic openen met wat creaties van mezelf zodat je kan zien dat ik niet lieg! Houdt dus ff in de gaten wanneer ik ermee klaar ben. Ik ga trouwens zelf ook nog proberen wat wallies te maken van HP, als klein voorbeeld ofzo!:D

Gr Joanne//Celeste

_________________
HELENA BONHAM CARTER FAN!! http://www.helena-world.com

Waarom is de RPG zo uitgestorven? MENSEN KOM NAAR HET RPG GEDEELTE!!!!!

Image


Top
 

 Post subject: Re: Wallpapers
PostPosted: 8 May 08 17:42 
Offline
Minister van Toverkunst
User avatar
 Profile

Joined: 23 May 06 17:52
Posts: 330
Location: Delft
Bedankt voor alle tips, ik had nog nooit van photofiltre gehoord dus dat ga ik binnenkort maar eens bekijken. En ik ben erg benieuwd naar jouw creaties, dus miss haal ik daar nog wat inspiratie uit aangezien ik de laatste tijd nogal inspiratieloos ben (en dat gaat veel verder dan alleen voor wallpapers... :P )

Mijn laatste wallpaper vond ik trouwens zelf wel goed geslaagd, dus ik hoor graag hoe goed jullie het wel niet vonden ;) euhm... nee doe toch maar jullie eerlijke mening:

Image

_________________
Image


Top
 

Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 7 posts ] 


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
The team - Delete all board cookies - All times are UTC + 1 hour

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group cron