HP Headquarter » Forum

Forum

FAQ - Register - Login

Elisabeth Rivers en de Erfgename van Zwadderich


Post new topic Reply to topic  [ 1 post ] 
Author Message
 Post subject: Elisabeth Rivers en de Erfgename van Zwadderich
PostPosted: 13 Aug 07 16:59 
Offline
Schouwer
User avatar
 WWW  Profile

Joined: 6 Jun 06 20:06
Posts: 206
Location: Never mind...
Hoofdstuk 1 – Zomervakantie 1936

Niets was zo heerlijk als de zomer vond de elfjarige Elisabeth, ze was aan het spelen samen met haar vriendinnetjes Victoria en Bernadette. Met geluidsloze passen sloop Elisabeth naar een bosje in de grote tuin van het landhuis, hier woonden meneer en mevrouw Rivers. Zachtjes hurkte ze neer en keek met spiedende oogjes over het bosje naar de buutplek waar Bernadette tot 10 aan het tellen was.
“..., negen, tien, ik kom,” riep Bernadette vrolijk en begon overal om zich heen te kijken.
Elisabeth sloop een stukje naar rechts, zodat ze de buutplek van Bernadette iets beter kon zien, ze wilde natuurlijk wel ervoor zorgen dat ze niet gezien werd. Elisabeth hoorde dat er iets dichter bij kwam, met haar spiedende oogjes zag ze dat Bernadette haar verstopplekje naderde.
Met een sprintje, rendde Elisabeth naar de buutplek en riep, “Buut vrij!”
Elisabeth zag dat Bernadette vermoeid en hijgend naar de buutplek terug liep, waar Elisabeth met een triomfantelijke grijns op Bernadette wachtte.
“Ik krijg jou nog wel een keer, hazenwind!” lachtte Bernadette vermoeid.
Nadat Victoria zich ook had vrij gebuut, hoorde ze een stem roepen dat er eten op tafel stond.
Elisabeth zag dat het haar moeder was, die had geroepen. Met een knagend gevoel rendden de drie meisje vrolijk naar de keuken om daar hun handen te wassen en vervolgens nog eventjes een kam door hun haar te halen.
Meneer Vincent Rivers was een statige man met een hoge functie bij een Britse bank, als hij in het landhuis is, wil hij graag rust aan zijn hoofd. Zijn vrouw Anne Rivers houdt zich bezig met het runnen van het landgoed Windsor en schrijft soms kleine stukjes voor een plaatselijke krant.

’s Avonds werden de vriendinnetjes Victoria en Bernadette weer naar huis gebracht door de chauffeur van de familie Rivers.
“Elisabeth, wil je eventjes meekomen?” vroeg Vincent aan zijn dochtertje.
“Ja vader, nog eventjes mijn haren kammen.” riep Elisabeth vanuit de hal.
Elisabeth liep achter haar vader aan naar de werkkamer tegenover de eetkamer.
“Er is vandaag een brief bezorgd voor je, we hebben die al gelezen.” zei Anne Rivers ontroerd.
Elisabeth keek eerst naar de geopende envelop en zag de adressering staan.

Elisabeth Rivers
De Tuinen van Landgoed Windsor
Landgoed Windsor

Met een zucht haalt ze de brief uit de envelop en begon te lezen.

ZWEINSTEINS HOGESCHOOL VOOR
HEKSERIJ & HOCUS-POCUS
Hoofd: Armando Wafelaar

Geachte mevrouw Rivers,
Het doet me een genoegen u te kunnen mededelen dat u in
aanmerking komt voor een plaats aan Zweinsteins Hogeschool
voor Hekserij en Hocus-Pocus. Bijgaand treft u een lijst aan
van schoolboeken en andere benodigdheden.
Het schooljaar begint op 1 september.
Gelieve vóór 31 juli per uil te reageren.
Hoogachtend,
Silke Renders,
Assistent-schoolhoofd

Het duizelde even voor Elisabeths’ ogen, dit kon ze niet gewoonweg niet geloven.
“Klopt dit wel papa en mama? Ik kan geen heks zijn, alhoewel ik ooit eens een glas kapot heb gemaakt met mijn ogen.” zei Elisabeth een beetje ontgoocheld.
“Het klopt Elisabeth, je bent inderdaad een heks. Je vader is een Dreuzel, een mens zonder toverkrachten en ik ben wel een heks.” legt Anne Rivers uit.
“Ik schrok er wel van, toen ik het voor het eerst hoorde. We waren net één week getrouwd, toen ze het vertelde.” zei Vincent Rivers.
“Je bent een half-bloed heks, omdat je vader een Dreuzel is en ik een Volbloed heks.” legt Anne Rivers nog eens uit.

Die avond in bed, dacht Elisabeth nog even na, "Pff, ik ben een heks. Ik mag tegen mijn vriendinnen niets zeggen over de school waar ik naar toe ga. Het moet voor hun een geheim blijven. Maar het wordt zeker een ander soort school dan ik gewend ben.
Moeder heeft verteld over de vakken die ze had, waarbij ze mocht toveren, zoals Spreuken & Bezweringen of waar ze les kregen in het maken van Toverdranken. Het zal me benieuwen!"
Met een glimlach op haar gezicht valt ze in slaap, die nacht droomde ze dat ze op een bezem vloog en Toverdranken maakte.

Nietsvermoedend deed Elisabeth haar ogen die volgende ochtend open, ze had vast gedroomd, dat ze een heks was.
"Is dit wel echt waar? Dat ik een heks ben?" dacht Elisabeth na, ze stond op uit haar bed.
Met een gemengd gevoel deed ze haar ochtendjas over haar nachthemd aan. Haar pantoffels deed ze ook aan, die stonden naast haar bed.
Ze deed haar kamerdeur open naar de gang, op de gang voelde ze een vreemde warmte. Ze voelde dat die vanuit de muur kwam. Met een scherp oog keek ze naar de muur, waar ze onder een schilderij een hendeltje vond. Ze deed die omlaag en er verscheen een deur in de muur, die eeuwig voor haar verborgen bleef. Er volgde een lange gang, die leidde naar een geheime kamer.
"Wat vreemd!?" dacht Elisabeth en ze kreeg al vage rillingen over haar rug.
Aan het einde van die gang, zag ze een vaag lichtje opdoemen, het was van een fakkel. De fakkel verlichtte een toegang tot een kamer.
Elisabeth voelde dat het warmer en warmer werd. In die kamer zag ze haar moeder over een ketel gebogen staan. Het vuur onder die ketel was erg warm.
"Ik wist wel dat je die warmte zou voelen Elisabeth, je vader heeft voor mij deze kamer gebouwd. Zodat ik ongestoord me kon bezighouden met magie, zonder pottenkijkers en familie of vrienden." zei haar moeder met een glimlach op haar gezicht.
"Waarom heb ik nooit eerder die warmte gevoeld?" vroeg Elisabeth aan haar moeder.
"Meestal deed ik 's nachts die experimenten met Toverdranken. De volgende ochtend was het vuur meestal tot zover gedoofd, dat je er bijna niets meer van voelde op een afstandje. Alleen nu je weet dat je een heks bent, kan ik wat meer vrijuit gaan met het maken van Toverdranken." vertelde haar moeder.
"Wat voor experimenten?" vroeg Elisabeth, ze begon nu al aardig te geloven dat ze niet gedroomd had.
"Ik weet niet hoe ik het moet uitleggen, maar ik ben op zoek naar een manier om Kabouters te weren uit mijn tuin. Alleen dat wil nog niet echt lukken. Ik heb geen zin om dadelijk ontdekt te worden door de familie of vrienden." antwoordt haar moeder.

_________________
Ron "Sunshine, daisies, butter mellow,
Turn this stupid, fat rat yellow."


Top
 

Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 1 post ] 


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
The team - Delete all board cookies - All times are UTC + 1 hour

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group cron